10 nápadov ako vylepšiť vstupné stránky pre PPC reklamu

10 nápadov ako vylepšiť vstupné stránky pre PPC reklamu

Optimalizácia vstupnej stránky je jedným zo spôsobov, ako zvýšiť výkonnosť kampaní PPC a maximalizovať zisky z reklamy. Vstupná stránka patrí medzi jeden z najdôležitejších faktorov, ktoré ovplyvňujú čí zákazník dokončí nákup alebo webstránku opustí, preto by ste proces tvorby vstupnej webstránky nemali podceniť. V nasledujúcom príspevku prinášame 10 osvedčených postupov ako vylepšiť vstupné stránky pre PPC reklamu. 

 

 

 

1.Zhoda medzi reklamou a vstupnou stránkou

 

Základom dobre nastavenej kampane je zhoda medzi hľadaným výrazom, reklamou a vstupnou stránkou.

Je nevyhnutné, aby zákaznik našiel na vstupnej stránke to čo reklama sľubuje. Ak máte spustenú kampaň na propagáciu mobilného telefónu Samsung galaxy S 9, je potrebné zahrnúť kľúčové slovo do tela reklamy a tiež do vstupnej stránky. Obrázok nižšie ukazuje príklad relevantnej reklamy a vstupnej stránky. Odporúčame použiť pútavý nadpis na vstuonej stránke, ktorý by sa mal tiež zhodovať s reklamným textom.

Príklad reklamy: Samsung Galaxy 9 teraz so zľavou 48%

Príklad Nadpis na vstupnej stránke:  Samsung Galaxy 9 teraz so zľavou 48% 

 

2.Responzívny web

Trend vyhľadavania cez mobil celosvetovo narastá a tento trend neobišiel ani Slovensko. (Podľa štatistíky v apríli 2018 vyhľadavalo na Slovensku cez mobil  až 68% populácie) Ak Vaša webová stránka nie je vhodná pre mobilné zariadenia, Vaša PPC kampaň získa menej zobrazení, kliknutí a konverzii. Mobilné reklamy sú veľmi účinné, pretože apelujú na úžívateľov nakúpiť ihneď v momente vyhľadavania. Na tomto odkaze si skontrolujte responzivitu Vašej webstránky. 

3.Rýchlosť načítania webstránky

 

Často prehliadaný aspekt ktorý má priamy vplyv na výkon Vaších PPC kampaní je rýchlosť načítavanie webstránky. Rýchlosť načítavania webstránky je jeden z faktorov vplývajúcich  na skóre kvality Vaších reklám. (čím vyššie skóre kvality tým nižšia cena za kliknutie) Ak sa Váš web príliš dlho načítava pre google to je znak, že web poskytuje užívateľovi zlú skúsenosť. Čím rýchlejšie sa Váš web načítava, tým lepšia je použivateľská skúsenosť. Webstránky, ktoré poskytujú užívateľovi dobrú skúsenosť, získvajú vyššie skóre kvality a viac zobrazení reklamy. Je Váš web dostatočne rýchly? Rýchlosť webtránky si skontrolujte pomocu nástroja page speed insight. 

 

4.Pridajte video

Podľa štatistík video na stránke môže zvýšiť konverzie až o 80%. Prečo? Pomocou videa lepšie odkomunikujete výhody Vášho produktu a tiež dochádza k budovaniu dôvery  a značky.  

 

5.Call to action = výzva na akciu

Call to action ja akcia ktorú očakávate aby návštevník Vášho webu vykonal. Doasihnúť aby návštevník nakúpil, kontaktoval Vás alebo si stiahol príručku nie je jednoduché. Tlačidlo s výzvou na akciu by malo byť viditeľné ako prvé pri návšteve webstránky. Odporúčané postupy:

Farba tlačidla by mala obsahovať kontrastnú frabu, napríklad ak je pozadie webstránky v modrej farbe je vhodné zvoliť pre tlačidlo farbu ornžovú aby tlačidlo vyniklo.

Text vo výzve na akciu - Akú akciu očakávate od návštevníka aby vykonal na Vašom webe? Očakávate aby zákazník nakúpil, zobrazil si stránku s kontaktmi, stiahol si príručku? Tlačidla s výzvou na akciu by mali obsahovať výrazný text orientovaný na akciu. Namiesto nudných slóv ako: kúpiť, vyskúšať, rezervovať, odporúčame použiť: nakúpte výhodne teraz, vyskúšajte zadarmo,  . . .   

 

6.Pridajte na stránku hodnotenia od klientov

Známky dôvery hrajú veľkú rolu v nákupnom procese zákazníka. Pozitívne hodnotenia od klientov, recenzie, certifikáty môžu byť silným argumentom aby presvedčili návštevnika Vášho webu aby dokončil nákup. Podľa štúdie hodnotenia od zákazníkov ovplyvnia až 89% užívateľov v nákupnom procese.  

 

7. Výhody produktu

Nesnažte sa na stránke opisovať funkcie produktu. Skúste návštevnikovi vysvetliť výhody, ktoré mu produkt prinesie. Opíšte ako produkt rieši problém a snažte sa byť čo najpodrobnejší. Podať riešenie problému vizuálnym spôsobom je vhodnejšie ako vyjdariť výhodu cez nudný text. 

8. A/B testovanie 

A/B testovanie je metóda testovania kde sa porovanáva výkon viacerých variant webtránok, aplikácii . .  . 

AB testovanie je v podstate experiment, pri ktorom sú návštevníkovi náhodne zobrazené dve alebo viac variantov webstránok. A/B test je pustený určitý čas, aby sme získali štatisticky významne dáta. Následná analýza  sa používa na určenie, ktorá variácia je pre daný cieľ konverzie lepšia. Testovať môžete na webstránke rôzne prvky: farbu tlačidla, obrázky, 

9. Sociálne siete

Pridajte na stránku box s počtom "lajkov" pre získanie dôvery návštevníka. Ak návštevník vidí, že vstupná stránka má veľký počet zdieľaní na sociálnych sieťach, pridá to na dôveryhodnosti, a môže to návštevníka webu presvedčiť, aby dokončil objednávku.  

10. Kontaktné údaje

Návštevník by mal na vtupnej stránke nájsť kontaktné údaje: kontaktné číslo, emailovú adresu, adresu firmy, fakturačné údaje. Kontaktné údaje zvyšujú dôveryhodnosť firmy, dávate návštevníkovi možnnosť Vás kontaktovať priamo bez hľadania kontaktných údajov, čím zvyšujete šance na dokončenie objednávky. 

 

 

 

 

blog comments powered by Disqus

Povedali o nás

Spokojní klienti sú naša najlepšia referencia
Analytics qualified individual
Adwords qualified individual
IMA