6 Overených Tipov Ktoré Zvýšili Zisky na Eshope o 206,41%

6 Overených Tipov Ktoré Zvýšili Zisky na Eshope o 206,41%

Veľa ľudí si myslí, že jediný spôsob ako zarobiť na eshope viac, je pustiť reklamu a získať viac návštevníkov. To však nie je pravda. Už u viacerých klientov sa nám stalo, že sme zvýšili zisky o 30%, 100% ba aj viac ako 200%, a to bez spustenia alebo úpravy reklamy. Páčilo by sa vám zarobiť aj o 100% viac? 
Ak áno, tak pozorne čítajte nasledujúce 4 kroky, ktoré vám zabezpečia nárast objednávok bez akejkoľvek zmeny v reklamách. Neveríte? Vyskúšajte!  

 

Krok 1 - Vyhľadanie konkurencie pre inšpiráciu.

Vyhľadávanie konkurencie neberte iba ako hľadanie priamej konkurencie na Slovensku, ale hlavne ako hľadanie inšpirácie. Skúste nájsť veľkých hráčov, ktorí investujú desiatky tisícov do testovania stránok, aby zvýšili predaje. Firmy nemusia byť iba zo Slovenska, ale aj zo zahraničia. Najlepšie inšpirácie sú trhy, kde je veľký konkurenčný boj, ako napríklad USA, Veľká británia, Nemecko a iné.

Na hľadanie konkurencie môžete použiť:

Google Ads:


Ak využívate google reklamu, viete vyhľadať konkurenciu, ktorá inzeruje na rovnaké kľúčové slová ako vy. Tieto informácie nájdete vo svojom účte v záložke Kľúčové slová -> Štatistika aukcií 

Heuréka:

Zadajte do vyhľadávania produkt, ktorý predávate, a následne si pozrite, ktoré eshopy ho majú k dispozícií. Zamerajte sa hlavne na viac populárne produkty, nakoľko tie nájdete vo viacerých eshopoch.

similarweb.com:


Ponúkne vám približný odhad o množstve návštevníkov, zdrojoch návštevnosti a tiež vám zobrazí podobné weby. 
Dozviete sa, aké partnerské weby používajú, v akých porovnávačoch sú zaradení a ďalšie užitočné informácie.

Vyhľadávanie v zahraničí:

Excelentný zdroj inšpirácií sú zahraničné weby. Google upravuje výsledky na základe toho, čo ste vyhľadávali a z akej lokality vyhľadávate. Preto je dôležité, aby ste sa pre google tvárili, že hľadáte v krajine, ktorá vás zaujíma. Na to vám dobre poslúžiť VPN alebo ISearchFrom, ktorý je veľmi jednoduchý na použitie a dokonca bezplatný.

ISearchFrom.com

V tomto nástroji si môžete nasimulovať vyhľadávanie z ľubovoľnej krajiny alebo dokonca aj z mesta.  Vyhľadávanie inšpirácie pre predaj napríklad spotrebnej elektroniky môže vyzerať nasledovne: 

Nastavíte si:
Language: English
Country: United States
a do vyhľadávania zadáte: iphone x
Pri rozsiahlých krajinách ako USA je vhodné zadať aj mesto: Washington (DC)

Jedna nevýhoda tohto nástroja je, že sa nemôžete priamo prekliknúť na stránku z výsledkov.
Čiže budete musieť kopírovať adresu webu a následne ju zadať do prehliadača 

2 krok - Kontrola konkurencie alebo bezplatná inšpirácia

V tomto kroku budeme zisťovať silné stránky konkurencie, ktoré nám poslúžia na inšpiráciu a následne je vhodné doplniť vlastné návrhy na vylepšenia, ktoré je potrebné otestovať.

Čo je potrebné všímať si?

Na eshope je množstvo detailov, ktoré majú priamy dopad na množstvo objednávok. Usporiadanie menu, zaradenie kategórií, fotky, farba e-shopu a množstvo iných. My sa budeme sústrediť iba na štyri najvýznamnejšie, ktoré vedia zvýšiť predaje.

1 - Vyhľadávanie produktu

v dnešnej rýchlej dobe, ak zákazník rýchlo nenájde čo hľadá, tak ide ku konkurencií, ktorá je vzdialená iba na pár klikov. Preto musí byť váš eshop prehľadný. Pozrite na konkurenciu a zistite, čo ho prehľadným robí. Ako na to ?

  • Vyberte si niekoľko výrobkov, ktoré chcete kúpiť
  • Nájdite výrobky pomocou vyhľadávania na stránke
  • Nájdite výrobky pomocou kategórií, v ktorých sú zaradené

Následne si zodpovedajte otázky:

  • Vyhľadával som výrobky ľahko ?
  • Čo mi najviac zjednodušilo vyhľadávanie ?
  • “Preklikal” som sa k výrobku ľahko, boli kategórie logicky usporiadané ?

2 - Informácie o produkte

Skúste si predstaviť, že idete kúpiť auto a predajca na stránke vám dá informácie: Červené auto v super stave za 8 000€. Kúpili by ste ho?
Samozrejme, že nie! Ak niečo kupujete, chcete vedieť presne čo kupujete. Všimnite si na konkurencii hlavné prvky, ktoré majú dopad na predaj.

Prvky stránky, ktoré majú priamy dopad na množstvo predajov: 

  • Počet a detail fotiek 
  • Rozsiahlosť popisov
  • Jednoduchá možnosť vybrať si variant produktu ( produkt s inou veľkosťou, farbou, … )
  • Tlačítko pridania do košíka je výrazné ?
  • Po kliknutí na tlačítko kúpiť je klient jasne informovaný o pridaní do košíka ?
  • Doba dodania

Máte doplnkové informácie, ktoré sú potrebné pri výbere ? 

Napr. Pri predaji oblečenia, tabuľku veľkostí, ...

Typy pre písanie textov a výberu fotiek:

Na eshope nekupujete produkt ale úžitok. Preto ak predávate napríklad semená kvetov, nezobrazujete iba krabicu, ale aj fotky daného kvetu. Kvet opíšete, prečo je výnimočný.
Predávate športové oblečenie? Pridajte fotky dobrodružstva, ktoré pomôže daný výrobok zažiť. 
Na inšpiráciu si pozrite napríklad video kamery go-pro, kde vám nepredávajú výrobok, ale zážitok, ktorý “vďaka gopro zažijete”: https://www.youtube.com/watch?v=vr0qNXmkUJ8


3 - Dôveryhodnosť e-shopu

Od koho by ste radšej nakúpili ?

 


Vo všeobecnosti platí ak sa bojíte o zdravie, alebo obchod pôsobí nedôveryhodne, tak v obchode nenakúpite. Ak máte pocit, že je niečo podvrch a prišli by ste iba o peniaze, tak jednoducho nenakúpite. 
Z tohto dôvodu je veľmi dôležité, aby návštevník dôveroval vášmu eshopu, tomu, že keď sa produkt pokazí, bude ho môcť reklamovať, ak si zle vybral jednoducho ho môže vrátiť. Sú to veci, ktoré by mali byť samozrejme, no nie je to vždy tak. 

Veci, ktoré pôsobia najviac na dôveryhodnosť, sú:

Pochváľte sa:

  • Zobrazte referencie
  • Ukážte výsledky svojej práce
  • Zobrazte získané certifikáty
  • Pridajte informácie o počte produktov na sklade
  • Ako dlho ste na trhu
  • Koľko máte zamestnancov 

Informácie o firme:

  • Fotky firmy
  • Ľudí vo firme
  • Skladových priestorov 

Kontaktné informácie:
Zobrazte meno a fotku človeka, ktorý je na druhej strane linky
Ak máte pobočky, pridajte kontakt na pobočky 

 

4 - Nákupný košík

Nákupný košík je časť eshopu, cez ktorú musí zákazník najjednoduchšie spraviť nákup. Často sa stretávame, že sú zbytočne vyžadované údaje ako pohlavie, vek, heslo, povinná registrácia a ďalšie. Tak, ako by to mohlo vyzerať, si pozrite napríklad v obchode https://www.insportline.sk/

Dodržiavajte nasledujúce zásady:

 

  • pýtajte si iba nevyhnutné údaje,
  • menej krokov v košíku je lepšie,
  • dajte možnosť zaplatiť na dobierku a kartou,
  • majte rýchlu dopravu, 
  • časti, ktoré sa využívajú zriedka, skryte,
  • ak má nákupný proces viac krokov, zobrazte jednotlivé kroky.

Nepýtajte si napríklad krajinu, ak zasielate iba na Slovensko. Nenúťte sa registrovať. Ak u vás nenakupujú prevažne iba firmy, tak skryte možnosť nákup na firmu a zobrazte ju iba po kliknutí nákup na firmu. 

Ukážka z praxe ako by to nemalo vypadať:


Bonus

Ako bonus sme Vám pripravili rozbor eshopu zo Slovenska. Presne uvidíte stratégiu zapracovania ubezpečenia klienta, doplnkový predaj, zjednodušenie vyhľadávania a iné prvky, ktoré zvyšujú ich predaje. Tento bonusový materiál nájdete v prílohe e-mailu tohto kurzu. 

Prihlásiť sa do kurzu

Krok 3 - Zapracovanie zmien

Keď už viete, v čom je konkurencia lepšia, tak teraz je na čase dobehnúť ju, poprípade predbehnúť. Prejdite si tabuľku, ktorú ste si vyplnili v kroku 2 a zamerajte sa jednotlivé prvky podľa priority. Ak máte na eshope veľa produktov a kategórií tak jednotlivé zmeny zapracuvávajte od tých produktov, ktoré sa najlepšie predávajú alebo máte na nich najlepšiu maržu. 

Ako zadávať úlohy programátorovi:

Ak máte vlastného programátora alebo firmu, ktorá sa vám o web stará, tak im zasielajte jasne definície, ako majú nasadiť danú zmenu. Neposielajte im iba “pridajte ten certifikát na web” ale pošlite im odkaz na konkurenciu, ktorá to má najbližšie k tomu, ako by ste to chceli mať. Súčasne je vhodné, aby ste im aj vysvetlili, ako to chcete oproti konkurencií upraviť.
Takýmto spôsobom uľahčíte danej firme prácu a súčasne najrýchlejšie dosiahnete požadovaný efekt. 

Príklad z praxe 


Je pekné niečo tvrdiť, že pomôže, ale lepšie je to podložiť skutočnými výsledkami. Tento postup sme použili na jednom z našich menších klientov,  po zapracovaní iba prvej časti návrhov na úpravu stránky dosiahol zvýšenie:

  • Výnosov o 206,41 % 
  • Miery konverzie o 133,01 %
  • Transakcií o 207,14 % 

Teraz začal zapracovávať druhú časť našich návrhov, ktoré tieto čísla ešte vylepšia.

 

Prihlásiť sa do kurzu

blog comments powered by Disqus

Povedali o nás

Spokojní klienti sú naša najlepšia referencia
Analytics qualified individual
Adwords qualified individual
IMA