Ako merať konverzie v adwords

Ako merať konverzie v adwords

Nemerať znamená neefektívne sa rozhodovať. Toto pravidlo, až na výnimky, platí v živote aj v google reklamách. Pri google reklamách musíte vedieť, čo zarába, a čo sú vyhodené peniaze. Google reklama bez meraní konverzií je ako hrať šípky so zaviazanými očami. Jednoducho nevidíte, kedy sa trafíte. Iba na konci viete, koľko ste nahádzali.

Čo je adwords konverzia?

Je to, čo chcete dosiahnuť použitím google reklám, ako napríklad:

  • objednanie vašej služby alebo produktu,
  • registrácia na stránke,
  • vyplnenie kontaktného formulára,
  • prihlásenie sa na odber noviniek,
  • stiahnutie aplikácie,
  • telefonát do firmy.

Postup nastavenia konverzií

Vo vašom adwords účte kliknite na Nástroje -> Konverzie. Otvorí sa vám stránka, kde kliknete na červené tlačítko  "+ KONVERZIE". pridanie konverzie Typ konverzie:

  • Web - najčastejšia voľba. Použijete ju, ak idete merať nákupy v e-shope, registráciu ...
  • Aplikácia - pomáha merať výsledky stiahnutia pre iPhone alebo Android.
  • Telefonické - umožňuje merať konverzie z uskutočnených telefonátov, či už z reklamy alebo vášho webu.
  • Import - získate možnosť pridávať do adwords konverzie, ktoré sa uskutočnili mimo vášho webu.

Zdroj konverzie Zvyčajne vám bude postačovať voľba web. Ak budete chcieť merať konverzie telefónnych hovorov,  zvážte pozitíva a negatíva. U tohto typu meraní vám google bude v reklamách, po nastavení môže aj na vašom webe, zobrazovať google telefónne číslo. Po zavolaní na toto číslo je zákazník presmerovaný k vám. Takto budete vedieť, cez ktoré kľúčové slovo vám zákazník volal. Každé číslo je trochu iné a časovo obmedzené. Ak si ho zákazník uloží, za niekoľko dní už k presmerovaniu nemusí dôjsť.

Nastavenie konverznej akcie

  • Názov - pomôže vám odlíšiť viaceré konverzné akcie vo výpise.
  • Hodnota - ak máte e-shop, vyberte rôznu hodnotu, ktorá bude nastavená podľa ceny objednávky. Ak predávate iba jeden produkt, môžete nastaviť rovnakú hodnotu alebo žiadnu.
  • Počet - použite "Jedna", ak je to akcia, pri ktorej je jedno, či bola vykonaná raz alebo 5x, napríklad prihlásenie do mailing listu. "Každá" je vhodná pri objednávkach, kde chcete mať prehľad o každej objednávke.
  • Dĺžky sledovania konverzií - je maximálny čas, za ktorý bude konverzia zarátaná od kliknutia na reklamu až po vykonanie akcie. Zvyčajne stačí ponechať 30 dní.
  • Kategória - je iba pre vašu orientáciu, ak by ste používali viacero meraní konverzií.
  • Zahrnutie v stĺpci Konverzie - Ak používate automatické optimalizovanie konverzií a zvolíte áno, táto voľba bude použitá pre optimalizáciu.
  • Atribučný model - je rozsiahla téma. Zvyčajne vyhovuje ponechať prednastavenú hodnotu.

Nastavenie konverzie Keď ste všetko nastavili, stlačte "Uložiť a pokračovať". Presmeruje vás na poslednú stránku, kde nájdete merací kód.

Inštalácia na web

V poslednom kroku na stránke "Kontrola a inštalácia".  Tento kód sa zvyčajne dáva na stránku s poďakovaním. Ak takú stránku nemáte, môžete v pokročilých nastaveniach zvoliť "kliknutie", kde pridáte značku do tlačítka nákupu alebo inej akcie. Výber sledovania konverzie

Dynamické dosadenie hodnôt konverzie

Ak chcete dynamicky dosadzovať hodnoty objednávky, dosiahnete to cez nastavenie premennej google_conversion_value. Do danej hodnoty doplníte cenu objednávky a do premennej google_conversion_currency kód meny, napr. pre $ USD, € - EUR,  v ktorej bola vykonaná. V programovacom jazyku PHP to môžete spraviť nasledovne: dynamické nastavenie konverzie

Rekapitulácia: prečo to má význam?

Ak budete merať konverzie, budete mať prehľad o ziskovosti vašich kampaní a ich návratnosti. Reklama sa oplatí, len ak je zisková. Nie každá reklama bude pre vás vhodná. Preto merajte a vyhodnocujte vaše kampane, aby ste vedeli, čo vám najlepšie zarába.

blog comments powered by Disqus

Povedali o nás

Spokojní klienti sú naša najlepšia referencia
Analytics qualified individual
Adwords qualified individual
IMA