26. október 2021    /    3 minút

Ako merať konverzie v adwords

Nemerať znamená neefektívne sa rozhodovať. Toto pravidlo, až na výnimky, platí v živote aj v google reklamách. Pri google reklamách musíte vedieť, čo zarába, a čo sú vyhodené peniaze. Google reklama bez meraní konverzií je ako hrať šípky so zaviazanými očami. Jednoducho nevidíte, kedy sa trafíte. Iba na konci viete, koľko ste nahádzali.

Čo je adwords konverzia?

Je to, čo chcete dosiahnuť použitím google reklám, ako napríklad:

Postup nastavenia konverzií

Vo vašom adwords účte kliknite na Nástroje -> Konverzie. Otvorí sa vám stránka, kde kliknete na červené tlačítko  "+ KONVERZIE".

 Typ konverzie:

 Zvyčajne vám bude postačovať voľba web. Ak budete chcieť merať konverzie telefónnych hovorov,  zvážte pozitíva a negatíva. U tohto typu meraní vám google bude v reklamách, po nastavení môže aj na vašom webe, zobrazovať google telefónne číslo. Po zavolaní na toto číslo je zákazník presmerovaný k vám. Takto budete vedieť, cez ktoré kľúčové slovo vám zákazník volal. Každé číslo je trochu iné a časovo obmedzené. Ak si ho zákazník uloží, za niekoľko dní už k presmerovaniu nemusí dôjsť.

Nastavenie konverznej akcie

 Keď ste všetko nastavili, stlačte "Uložiť a pokračovať". Presmeruje vás na poslednú stránku, kde nájdete merací kód.

Inštalácia na web

V poslednom kroku na stránke "Kontrola a inštalácia".  Tento kód sa zvyčajne dáva na stránku s poďakovaním. Ak takú stránku nemáte, môžete v pokročilých nastaveniach zvoliť "kliknutie", kde pridáte značku do tlačítka nákupu alebo inej akcie.

 

Dynamické dosadenie hodnôt konverzie

Ak chcete dynamicky dosadzovať hodnoty objednávky, dosiahnete to cez nastavenie premennej google_conversion_value. Do danej hodnoty doplníte cenu objednávky a do premennej google_conversion_currency kód meny, napr. pre $ USD, € - EUR,  v ktorej bola vykonaná. V programovacom jazyku PHP to môžete spraviť nasledovne: 

Rekapitulácia: prečo to má význam?

Ak budete merať konverzie, budete mať prehľad o ziskovosti vašich kampaní a ich návratnosti. Reklama sa oplatí, len ak je zisková. Nie každá reklama bude pre vás vhodná. Preto merajte a vyhodnocujte vaše kampane, aby ste vedeli, čo vám najlepšie zarába.