Ako Vyžmýkať z Google Reklamy Zvýšenie Objednávok o 485,71 %

Ako Vyžmýkať z Google Reklamy Zvýšenie Objednávok o 485,71 %

Takmer pre každého nášho klienta je jeden najzískovejších zdrojov google reklama. Čo je však ironické väčšina klientov na začiatku mala malý čistý zisk na kampaniach. Preto Vám ukážeme čo sme zmenili aby sme zvýšili ich ziskovosť.

 

Rýchle vyhľadanie chýb

Na rýchle vyhľadanie najväčších chýb vám veľmi dobre poslúži nástroj na kontrolu google reklamy. Nájdete ho na adrese wisdomtech.sk/adwords-audit Je to bezplatný nástroj s pomocou ktorého skontrolujete najdôležitejšie chyby v účte a vypíše vám ich v prehľadnom reporte.

Najväčšie chyby

Stále do okola u nových klientov alebo u tých ktorý si dajú spraviť bezplatný audit google reklamy vidíme tie isté chyby. Zoradíme ich podľa priority a ak niektorú z týchto chýb vo vašom účte nájdete tak ich hneď odstráňte. 

Pozor: Tieto úpravy v reklamách dosiahnú požadovaný efekt iba ak ste si upravili Váš eshop tak ako sme Vám poradili v 1 časti nášho kurzu.

Prihlásiť sa do kurzu

 

Chyba 1 - Chýbajúce meranie konverzií

Medzi najčastejšie chyby tých ktorý iba začínajú je chýbajúce meranie. Bez merania nik nevie správne vyhodnotiť výkonnosť kampaní a ani aké zdroje generujú zisk. Každý eshop alebo aj web musí mať nasadené meranie konverzií. Ak je správne nastavené meranie konverzii, je ľahké identifikovať ktoré kľúčové slová, reklamy prinášajú konverzie (objednávky). Ako nastaviť konverzie si prečítajte v google nápovede.

Chyba 2 - Chýbajúca stratégia na testovanie


Chýbajúca stratégia na testovanie - testovať môžme reklamy, vstupné wesbtránky, kľúčové slová. Netestovaním nových reklám, kľúčových slov a vstupných stránok sa oberáte o možnosť zýšovať výkon ppc kampaní a celkovej ziskovosti. Z vlastnej skúsenosti vieme že  miera konverzie sa pri testovaní novej reklamnej kreatívy môže zvýšiť aj o 3 % . Preto odporúčame testovať, testovať, testovať . . . Na príklade nižšie Vám ukážeme prečo je testovanie pri online marketingu veľmi dôležité:


Reklama 1


Pri klientovi mojadielna.sk sme testovali 2 typy reklám Nový formát rozšírenej reklamy vs starý formát reklamy. V reklame 1 kde sme využili až 3 nadpisy a tiež dlhší popis. Reklama 2 má len 2 nadpisy, kratší popis s spomínaná iné výhody ako reklama 1.   

Reklama 2


Podľa obrázka nižšie si pozorné všimnite že Reklama 1 mala skoro o 3% lepší konverzný pomer a cena za objednávku sa pri výkonejšej reklame znížila až o 50%. 

 

 

Chyba 3 - Veľa kľúčových slov 


Príliš veľa kľúčových slov v jednej reklamnej skupine spôsobí že relevancia reklám sa zníži, a tiež sa zníži skóre kvality kľúčových slóv. Reklamné skupiny obsahujúce príliš veľa nerelevantných kľučových slóv vedú k zvýšeniu ceny za preklik. Preto odporúčame vytvárať veľmi relevantné reklamné skupiny obsahujúce relevantné kľúčové slová. Odporúčame pridávať do 1 reklamnej skupiny 1 kľúčové slovo súvisiace s Vaším produktom. Ak spúšťate kampaň na predaj mobilného telefónu iphone 5 s odporúčame vytvoriť reklamnú skupinu obsahujúce toto kľúčové slovo vo všetkých 3 zhodách:

 

Správne usporiadanie kľúčových slóv do reklamných skupín

Reklamná skupina                                           Kľúčové slová 


iphone 5 s                                                              “kúpiť mobilný telefónu iphone 5 s” 
   
                                                                                [kúpiť mobilný telefón iphone 5 s]

                                                                                +kúpiť +mobilný +telefón +iphone +5s 


iphone 7 plus                                                   “kúpiť mobilný telefónu iphone 7 plus” 
   
                                                                                [kúpiť mobilný telefón iphone 7 plus]

                                                                                +kúpiť +mobilný +telefón +iphone +7 plus 

 

Neprávne usporiadanie kľúčových slóv do reklamných skupín

 

Reklamná skupina                                           Kľúčové slová 


iphone 5 s                                                              “kúpiť mobilný telefónu iphone 5 s” 
   
                                                                                [kúpiť mobilný telefón iphone 5 s]

                                                                                +kúpiť +mobilný +telefón +iphone +5s 


                                                                                “kúpiť mobilný telefónu iphone 7 plus” 
   
                                                                                [kúpiť mobilný telefón iphone 7 plus]

                                                                                +kúpiť +mobilný +telefón +iphone +7 plus 

                                                                                 "mobilný telefón iphone"

Chyba 4 - Nízke skóre kvality                                        

 

Skóre kvality kľúčového slova patrí medzi 1 z najdôležitejších faktorov ktoré vplývajú na výkon Vášho účtu. Skóre kvality kľúčového slová je vyjadrené na stupnici od 1 -10, čím vyššie skóre kvality kľúčové slovo získa tým nižšia je cena ze kliknutie na reklamu.   Vo všeobecnosti platí čím vyššie skóre kvality pri kľúčových slovách vo Vašom účte dosiahnete tým viac zobrazení reklamy a tiež viac objednávok získate. 

Ako zvýšiť skóre kvality

Ak vaše kľúčové slová vykazujú nízke skóre kvality, jeden z dôvodov môže byť: 
1.Reklamné skupiny obsahujú príliš veľa nerelevantných kľúčových slóv. Odporúčame prerozdeliť kľúčové slová do relevantnejších reklamných skupín: 1 reklamná skupina  = 1 produkt.

2. CTR alebo miera prekliku Vaších reklám je nízka . Zvýšte mieru prekliku Vaších reklám a to zahrnutím čísiel do nadpisu reklamy, spomenutím výhod (Doprava zadarmo, Zľava 30%, Darček k nákupu) Pre inšpiráciu odporúčame pri tvorbe reklám skontrolovať Vašu konkurenciu.

3. Nerelevantné reklamy - odporúčame spomenúť v reklame kľúčové slovo, na ktoré cielite. 
Napríklad ak Vaša reklamná skupina obsahuje kľúčové slovo:  [kúpiť mobilný telefón iphone 5 s] odporúčame zahrnúť toto kľúčové slovo v tele reklamy čím sa zvýši relevancia reklamy a celkový výkon.


4.Nerelevantné vstupné stránky - Vstupná stránka je stránka kde je návštevník presmerovaný po kliknutí na reklamu. Dobre optimalizovaná vstupná stránka by sa mala rýchlo načítavať a mala by byť optimalizovaná pre všetky zariadenia. Na vstupnej stránke by mal návštevník nájsť všetky informácie ktoré sľubujete v reklame.

POZOR: nikdy neposielajte návštevníkov na nerelevantné vstupné stránky. Ak cielite na kľúčové slove “mobilný telefón iphone 5 s” návštevník by mal po kliknutí na reklamu byť presmerovaný na vstupnú stránku produktu: iphone 5 s. Najväčšou chybou bude ak návštevníka presmerujete na domovskú stránku kde nájde ponuku mobilných telefónov rôzných značiek, ale nenájde iphone 5 s.

Chyba 5 - Nepoužívanie dynamického remarketing


Dynamický remarketing je veľmi výkonný nástroj, pomocou dynamického remarketingu môžte zobraziť prispôsobenú ppc reklamu návštevníkom ktorí boli na Vašom webe. Prečo je dynamický remarketing veľmi účinný? Pretože návštevník Váš eshop už pozná, prezeral si produkty ale nedokončil objednávku. Pomocou dynamického remarketingu sa návštevníkovi opäť pripomeniete prispôsobenou reklamou, v ktorej nájde presne tie produkty, ktoré si na Vašom eshope prezeral. Ako nastaviť dynamický remarketing si prečítajte v google nápovede sprievodca nastavenim dynamického remarketingu.

TIP:  Pri používaní dynamického remarketingu odporúčame cieliť na publiká ktorý opustili košík, pretože sú v nákupnom procese bližšie k dokončeniu objednávky ako napríklad ľudia ktorý si pozerali Vaše produkty.  

 

 

Použitie dynamického remarketingu v praxi: pri nákladoch 198,90 € sme klientovi vygenerovali výnosy 19,148,79 € s konverznným pomerom až 4,55%.

 

Chyba 6 - Nepoužívanie dynamických reklám vo vyhľadávaní

Dynamické reklamy vo vyhľadávaní sú skvelým nástrojom ako získať z google ads maximum. Dynamické reklamy sú vhodným riešením pre eshopy s veľkým množstvom produktov, pretože nemusíte vytvárať reklamy pre 100-vky produktov ručne, google to spraví za Vás.  Pri dynamických reklamách označíte kategórie produktov, ktoré chcete reklamovať a google vytvorí automatické reklamy pre 100-vky produktov. 

Príklad: Vyberiete automatické cielenie na kategóriu: dámske tričká a google vytvorí reklamy pre všetky produkty v tejto kateegórii.

Dynamické reklamy vo vyhľadávaní so zobrazujú Vaším potencionálnym návštevníkom na základe toho že google priradí vyhľadavánia ľudí na google k Vaším stránkam na eshope. Týmto spôsobom viete rozšíriť zásah Vaších reklám pretože, zobrazíte reklamu aj na kľúčové slová ktoré nemáte priradené v účte.  Prečítajte si google sprievodcu ako nastaviť dynamické reklamy vo vyhľadavaní

Odstránenie chýb

Keď už viete aké sú najčastejšie chyby tak sa môžete pustiť do ich odstránenia. 
Postup krok za krokom ako ich odstrániť nájdete v prílohe mailu. Súčasne tam nájdete bonus ako nastavujeme dynamický remarketing pri ktorom získavame bežne konverzný pomer aj 5%.  Ak ste sa do bezplatného kurzu ešte neprihlásili tak to môžete spraviť nižšie.

Prihlásiť sa do kurzu

Čo ďalej 


Ďalší krok na zvýšenie návštevnosti dosiahneme cez SEO. Ukážeme vám ako zistíte ktoré webstránky, máte upraviť aby ste získali viac návštevníkov. Pri tejto technike odhalíme, ako pár drobných úprav na eshope zvýši návštevnosť z google.

    


 

blog comments powered by Disqus

Povedali o nás

Spokojní klienti sú naša najlepšia referencia
Analytics qualified individual
Adwords qualified individual
IMA