
Ako efektívne používať cielenie PPC reklám
Ak vlastníte lokálny podnik, PPC reklamy majú potenciál byť pre vás skvelým a efektívnym zdrojom zákazníkov. Avšak, musíte ich používať správnym spôsobom a hlavne cieliť na správne kľúčové slová a vhodné publikum.
Ak teda vlastníte realitnú kanceláriu, servis, poruchovú službu, kvetinárstvo alebo akýkoľvek iný lokálny biznis, čítajte ďalej. Tento článok má potenciál ušetriť vám stovky, ba niekedy až tisícky eur. A pritom celkom jednoducho.
Cielenie reklám na vašu oblasť
Zameriavajte sa na všeobecné kľúčové slová, no geograficky ich zamerajte na vaše mesto, mestskú časť či okres. Pokiaľ prevádzkujete napríklad autoservis v Trnave, zamerajte sa na kľúčové slová ako „autoservis skoda“, „vymena pneumatik“ či „oprava auta“, no obmedzte publikum týchto reklám na ľudí z Trnavy.
Keď ľudia hľadajú takéto kľúčové slová, väčšinou hľadajú danú službu tam, kde sa práve nachádzajú. Preto nemá zmysel zobrazovať podobné reklamy ľuďom mimo Trnavy, keďže tí využijú služby skôr vo svojom meste.
Cielenie reklám na celé Slovensko
Druhou skupinou kľúčových slov, na ktoré by ste sa mali zamerať, sú tzv. lokálne kľúčové slová obsahujúce aj názov mesta. V prípade vyššie uvedeného autoservisu by to boli napríklad výrazy ako „autoservis Trnava“, „vymena pneumatik Trnava“ či „vymena oleja Trnava“.
Takéto kľúčové slová je vhodné geograficky neobmedzovať a nechať ich bežať na celom území Slovenska. Pretože ak napríklad človek z Bratislavy hľadá autoservis v Trnave, je pravdepodobné, že si chce auto nechať opraviť práve tam.
Ako nastaviť lokality pre zobrazované reklamy
Postup na nastavenie lokalít, v ktorých sa majú zobrazovať vaše reklamy, závisí od toho, či používate nové alebo staré rozhranie AdWords.
V novom rozhraní je postup nasledovný:
1. Kliknite na kampaň, ktorej nastavenia chcete zmeniť.
2. Kliknite na „Oblasti“ v ľavom menu.
3. Kliknite na modrú ikonu ceruzky v ľavom dolnom rohu zobrazovanej mapy.
4. Pridajte geografické oblasti, na ktoré chcete cieliť vaše reklamy.
V starom rozhraní je postup nasledovný:
- Kliknite na kampaň, ktorej nastavenia chcete zmeniť.
- Kliknite na kartu „Nastavenia“.
- Vyberte skupinu nastavení „Oblasti“.
- Kliknite na tlačidlo s textom „+ Oblasti“ a pridajte geografické oblasti, na ktoré chcete cieliť vaše reklamy.
- "Rozšírené vyhľadávanie"
- "Hromadné polohy"
- Zadáte všetky polohy, na ktoré sa chcete zamerať.
- "Pridať všetky zhodujúce sa polohy"
- A nakoniec potvrďte cez tlačítko "Hotovo".
Zoznam dostupných geografických oblastí si môžete stiahnuť na tomto odkaze. Vyfiltrovať si ich môžete podľa stĺpca „Country Code“, v ktorom stačí vyhľadať slovenský kód „SK“.
Prípadne si môžete stiahnuť náš zoznam
AdWords API Location Criteria 2017-09-22 SK.csv
, z ktorého sme pre jednoduchosť odstránili všetky oblasti okrem slovenských.
Potrebujete pomôcť?
Pokiaľ chcete PPC reklamy používať efektívne a potrebujete s tým pomôcť, môžete vyskúšať náš bezplatný nástroj na AdWords audit, ktorý vám poradí, ktoré reklamy sú pre vás stratové a ako to môžete jednoducho napraviť.
Ak chcete z AdWords vyťažiť maximum, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám pomôžeme.
Povedali o nás

Rady, které jsem dostal hrozně moc posouvají mojí fun page dopředu. Jednoduché změny zvýší dosah článků na Facebooku o více jak 30%.

Spolupráca so spoločnosťou Wisdom Technologies mala pre mňa a náš tím Slovenskej realitnej akadémie veľký prínos. Konštruktívnym, odborným a trpezlivým prístupom sme sa vypracovali na popredné miesta v prirodzenom vyhľadávaní v Google.

Je nám cťou spolupracovať s Michalom. Je to človek nápaditý, využívajúci nové formy, spoľahlivý a jediné, čoho sa môžeme obávať ak ho odporučíme, že už nebude mať toľko času venovať sa nám osobne.


