Google reklama – Krok za krokom k úspešnej kampani

Google reklama – Krok za krokom k úspešnej kampani

Reklamné kampane, ktoré boli využívané v minulosti a dnes sa od seba diametrálne líšia. Kým staršie typy oboznamovali širokú verejnosť s produktom, dnes už je reklama viac cielená a viac sa zameriava na ľudí, ktorý konkrétny produkt, či službu ponúkajú. V snahe zefektívniť reklamu smerom na určenú kategóriu a aj na cenovú ponuku sa o slovo hlási PPC reklama.

PPC reklama ako taká je v súčasnosti veľmi frekventovaným nástrojom, ktorý zefektívňuje reklamný priestor v online svete. Mnoho ľudí a firiem obracia zrak práve týmto smerom, pretože ide o celosvetovo najväčší modul v reklame ako takej. 
Preto ponúkame v našom prehľade výhody PPC reklám, to ako funguje, čo to je, ale aj prieskum, či dizajn web stránky. Taktiež v skratke ponúkame i nástroj pre vytvorenie PPC kampane pre úplných začiatočníkov krok po kroku, tak aby bol vysvetlený i slovom i obrazom a bol zrozumiteľný krok po kroku.. Apelujeme taktiež na remarketing, či na presnosť cielenia reklamy, skupiny, výber, ale aj na kľúčové slová, ktoré sú efektívnou pomôckou. Jej riadne nastavenie  a aj výhodu kľúčových slov. V závere ponúkame aj prehľad základných chýb pri PPC reklame v Google Adw.


 
1.1    Ako PPC reklama funguje ?

Čo je PPC reklama? Spôsob ako získať viac zákazníkov! Objavte jeden z najsilnejších nástrojov online marketingu, ktorým je PPC reklama. Ide o nástroj neustále sa rozvíjajúci a vykonateľný pre akýkoľvek biznis. Zistite, čo to je a ako môže pomôcť práve vám!
PPC je skratka anglického Pay per Click, teda platí sa tu za kliknutie na vašu reklamu. Platíte za každého človeka, ktorého vaša reklama zaujme a klikom sa dostane na váš web. Tým sa PPC reklama odlišuje od iných nástrojov.Napríklad s reklamnými letákmi sú spojené náklady na grafický návrh, na tvorbu lákavého textu, samotný papier a následne ich distribúcia a nezapočítava s náklad, ktorý sa odvíja od ozajstného záujmu tých, čo letáčik dostali. PPC reklama predstavuje revolúciu reklamného sektora, kedy platíte za užívateľov, ktorí majú záujem sa o vás dozvedieť viac, lebo klikli na vašu reklamu.

 

1.2    Výhody PPC reklamy

 

Kedže PPC reklama je reklamou, ktorá je platbou za klik je priamo cielená.  Využíva efektívnosť vo svoj prospech. Táto reklama je nástrojom propagácie a teda sa orientuje priamo na zákazníka, ktorý produkt skutočne potrebuje, nie len kliká na reklamu.
    Jej základnou výhodou je , že je zobrazovaná iba ľuďom, ktorí prioritne hľadajú daný produkt, alebo ich produkt, či služba zaujme. Musíme mať na mysli, že je rozdiel medzi človekom, ktorý priamo zadáva kľúčové slo a človekom, ktorý vidí reklamu v TV. Jej ďaľšou výhodou je, že dosahuje i na skupiny, ktoré reklama v klasickom ponímaní nezasahuje. 
Ďalšia výhoda je cena. Teda prioritne platíte za používateľa, ktorý klikol na Váš inzerát. Práve PPC reklama má schopnosť priamo doviesť na vaše webové stránky špecifického zákazníka je ideálny marketingový nástroj na zvýšenie obtratu a zisku.
PPC reklama však v sebe nesie i vysokú dávku flexibility, ktorá umožní v krátkom časovom slede zmenu inzerátov. Táto zmena je vykonateľná napríklad počas jednej hodiny, čo pri klasických formách nie je možné.
PPC reklama však je i štatisticky merateľná, čo je v dnešnej dobe výhodou preto, lebo si viete vyhodnotiť úspešnosť a viete si vyhodnotiť prínos samotnej reklamy. Predtým si však musíte zadefinovať ciele. 
V rámci Google je možné odhadovať výšku investície do reklamy a teda v konečnom dôsledku je možné presne plánovať kampaň.
Pri PPC reklame vidíme aj moment presvedčenia, pretože zákazník už cielene hľadá a teda aktívne sa presviedča od samého začiatku, pričom však nejde o agresívny druh reklamy. Neobťažuje. 

Výhody PPC v skratke:


•    presné cielenie na vašich/ našich potencionálnych klientov (pomocou kľúčových slov, regionálne cielenie, ...)
•    sami si určujete výšku rozpočtu na reklamy
•    výsledky ihneď po spustení (a prá pozícia môže byť ihneď vaša)
•    flexibilita - stratégia na mieru, možné promo dočasných zliav a akcií, okamžité reakcie na zmeny
•    zvyšuje povedomie o značke
•    merateľné výsledky od samého začiatku

Ciele PPC reklamy


Krásne na PPC reklame je to, že ju možno merať. Ciele pre váš konkrétny biznis si stanovujete sami. Hlavným cieľom pri vedení PPC kampaní je rentabilita, tzn. aby ste za reklamy nezaplatili viac než koľko vám tieto reklamy prinášajú.

Konkrétne ciele vždy závisia na činnosti firmy. Čo týmito cieľmi môže byť?
•    zvyšovanie príjmu z objednávok ( eshop)
•    zvyšovanie počtu Lead (u lead-generating webov)
•    počet zobrazení (pri budovaní značky)
•    cena za konverziu (napr. konverzia drahšia ako 0,30 € pre vás už prestáva byť rentabilná)

Kde sa reklamy môžu zobraziť?

Google Adwords je najprepracovanejšom a rýchlo vyvíjaným PPC systémom. Vývoj zastrešuje spoločnosť Google a ide o spôsob, ako zobraziť svoje reklamy v rámci vyhľadávača Google. Tento systém vie zobraziť:
•    reklamy vo vyhľadávaní
•    reklamy v obsahovej sieti
•    remarketing
•    shopping kampane
•    youtube kampane
•    kampane pre mobilné aplikácie

Vždy je dobré sa obrátiť na skúseného odborníka. Vytvoriť reklamnú kampaň je jednoduchá záležitosť, ale aby bola vytvorená správne, teda aby jej účinnosť bola maximálna a rentabilná už nie je žiadna hračka. Počula som veľa názorov typu: "PPC sme skúšali, ale nefunguje.". To je omyl. PPC funguje, len je treba vedieť, ako kampane vytvoriť a optimalizovať priamo na mieru vášho podnikania.
Najväčšími  výhodou PPC reklamy je rýchlosť jej spustenia a očakavaných výsledkov. V porovnaní s organickým vyhľadavaním kde trvá mesiace až rok kým sa webstránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadavánia je PPC reklama nastavená v priebehu 24 hodín a tiež výsledky sa môžu prejaviť v tomto časovom horizonte.  
Reklama v PPC systémoch Google AdWords vám vďaka svojej flexibilite a relatívne nízkej cene pomôže efektívne získať relevantnú návštevnosť a splni vaše ciele, či už ide o predajný výkon alebo posilnenie značky.Zvyšuje relevantné návštevnosť webu.Privedie viac zákazníkov.
 

1.3    Prieskum trhu a konkurencie 

 

Ak neviete, prečo by si zákazníci zo všetkých možností na trhu mali zvoliť práve vás, je váš problém oveľa väčší než len ako správne nastaviť AdWords kampaň. V tom prípade zabudnite na chvíľu na AdWords a veľa rýchlo vymyslite nejakú konkurenčnú výhodu. Základom úspechu s google ads je  prieskum trhu, konkurencie, prvotná komunikácia medzi klientom a agentúrou. Mnoho klientov nemá predstavu o propagácii svojich produktov, preto je potrebná komunikácia. Hlavne dôsledná komunikácia. Je potrebné zistiť konkurenčné výhody, cieľového zákazníka, maržu a aj rozpočet, či produkty  z minulosti. 
Čim sú informácie presnejšie a konkrétnejšie, tak je to základným kameňom úspechu pri napĺňaní cieľov klienta.
Niekedy  je však rozdiel medzi tým, čo klient hovorí a reálnou situáciou, no vtedy je potrebné pristúpiť k analýze trhu.  Pri prieskume napríklad pomocou SWOT analýzy zistíme, že je vysoká konkurencia. Avšak tiež je možné na základe toho hľadať drobné, ale podstatné rozdiely.

Základom každej úspešnej kampane predchádza hlboká  analýza konkurencie a trhu. Ak nie je produkt konkurencie schopný tak reklama nemá zmysel. Prieskum konkurencie je možné uskutočniť cez samotný google vyhľadavač a to vyhľadavaním produktov ktoré chcete reklamovať. Ak chcete spustiť reklamu na "tv samsung 1021" zadáte tento dopyt do vyhľadavača kde sa zobrazia Vaši konkurenti ktorí už produkty reklamujú. V prieskume konkurencie môžme zájsť ešte ďalej a to kontrolou Facebookovej stránky, kde je možne kliknutím na "informácie a reklamy" v ľavom menu zistiť aké reklamy má konkurencia spustené na Facebooku. Ďalšie zdroje ktoré môžu byť užitočné pri analýza Vašej konkurencie sú porovanávače ako heureka, pricemania . . . Ak pri analýze zistíte že konkurencia ponúka produkt za nižšiu cenu, ostáva Vám ešte možnosť pridať k produktu nejaký darček, zľavu, dopravu zadarmo, čím potencionálného zákazníka presvdčíte že Vaša ponuka je lepšia. 

 

1.4    Vstupná webstránka

Vstupná webstránka, respektíve jej vzhľad dnes pre niektorých vyznieva ako vtip. Pre PPC analytika je to ďalší základ úspechu.
Logické usporiadanie jednotlivých položiek je základom úspechu každej PPC reklamy a predaja samotných produktov online. 
Ak na stránke niečo nefunguje, alebo musí dlho hľadať jednoducho ju opúšťa. Ak stránka neobsahuje jednoduché, rozumné a logické menu s jednoduchými filtrami, tak je to pre zákazníka zložitá stránka. 
V konečnom dôsledku je našim odporúčaním UX analýza, ktorá slúži na odhalenie nedostatkov web stránky. Vstupná stránka pre reklamu je ako dobre usporiadaná kamenná predajňa, ak sa ľahko zorientujete a nájdete tovar ktorý potrebujete za dobrú cenu, tak s veľkou pravdepodobnosťou aj nakúpite. Dobre optimalizovaná vstupná webstránka pre google reklamu by sa mala rýchlo načítavať a tiež by mala byť optimalizovaná pre mobilné zariadenia. Ak pridáte na web že máte 5000 facebookových fanúšikov a tiež ste overenou firmou na heuréke určite Vám to pomôže zvýsšiť počet objednávok. 

1.5    Nastavenie Google Adwords kampane

Pre nastavenie Google Ads účtu je potrebné prejsť na odkaz:  www.adwords.google.com Pri tvorbe Google Ads účtu je možné využiť buď existujúci google účet alebo si vytvoriť nový google účet pre tento účel Google Ads. 
Teda klikneme na ikonu „Vytvorte prvú kampaň“ (Viď. obrázok)

 

Nastavenie kampane, pri už realizovanej prvej kampani je trošku iná.  Pri tvorbe novej kampane prejdite v ľavom menu na kampane a kliknite na symbol modré „+“.
  

Vyberte cieľ kampane. Potrebujete zvýšiť predaj konkretného produktu alebo propagovať aplikáciu, vyberte si cieľ kampane a pokračujte k ďalšiemu kroku. Ako chcete cieľ dosiahnuť – po výbere vhodného typu kampane si vyberiete z 3 možnosti ako chcete cieľ kampane dosiahnuť. Na výber z 3 možnosti: Návštevy, telefonáty, inštalácia app. Pri väčšine kampaní vyber 1 možnosti návštevy webu.

 Typ kampane – vyhľadávacia, obsahová, nákupy. Pri výbere kampane odporúčame vždy začať len vyhľadávacou sieťou (reklamy vo vyhľadávači Google), pretože tieto kampane majú zo všetkých možností Adwords vo všeobecnosti najvyšší výkon. Potom keď sa kampane rozbehnú a majú výkon môžete zvoliť doplnkovú kampaň v obsahovej sieti Google- (partnerské stránky, Google, kde môže bežať obrázková alebo textová reklama –pravda.sk, hnonline.sk, zoznam.sk, sme.sk a milióny iných webov)
Prečo začať vždy najprv sieťou vyhľadávacou ? Pretože vo vyhľadávaní je cielenie podľa kľúčových slov (presnejšie a efektívnejšie cielenie), v obsahovej sieti cielime na základe: pohlavia, veku, záujmov, tém – toto cielenie menej efektívne ako pri vyhľadávaní (keď niekto hľadá Samsung s galaxy tak mu zobrazím reklamu na Samsung Galaxy). 
V obsahovej sieti len vieme zacieliť na tému mobilné telefóny alebo na web ktorý obsahuje niečo o mobilných telefónoch. Ďalší typ kampane sú nákupy, tento typ kampane zatiaľ na SK nefunguje. V Čechách áno.

 


Výber oblasti – miest kde sa bude reklama zobrazovať – ak chcete zobraziť reklamu len v Bratislave, vyberiete lokalitu Bratislavský región alebo mesto Bratislava.


Jazyky- cielenie reklamy podľa jazyka. Odporúčame pri výbere jazyka zacieliť na jazyk slovenský, ale aj na jazyky, anglicky, česky, maďarský, poľský. Pretože môžu na slovensku hľadať Vaše produkty aj ľudia s nastaveným jazykom na angličtinu.

 

 

 

Rozpočet kampane – pri rozpočte kampane nastavíte sumu, ktorú chcete minúť za deň vo Vašej kampani. 


Ponúkanie cien – pre novú kampaň alebo pre nováčika je vhodná stratégia ponúkania cien: manuálna cena za kliknutie. Automatické ceny (automatická stratégia ponúkania cien) je vhodná už pre kampane, kde sú kliknutia a štatistiky a kde je správne nastavené sledovanie konverzii.
Po vytvorení účtu je potrebné sa prihlásiť do účtu nastavíte „menu €“ účtu a tiež časové pásmo.


 


Rozšírenia o odkazy na podstránky, popisy, telefonické funkcie – môžeme vyplniť ale môžeme tento krok aj preskočiť a dokončiť priamo v kampani.

 

Vytvorenie reklamných skupín a reklám. Pokračujeme s nastavením reklamných skupín. Do reklamných skupín pridávame konkrétne produkty. 
Ak máme kampaň – Predaj televízorov, tak do reklamných skupín pridávame konkrétne typy televízorov.

 


Vytvorenie reklam - Koľko reklám na jednu reklamnú zostavu? Odporúčame vytvoriť 2-3 typy reklamy pre testovanie aby sme vedeli porovnať ktorá reklama má vyšší výkon.Záleží podľa počtu kliknutí. Pri frekventovaných zostavách je určite dobré vytvoriť dve alebo tri reklamy a testovať, ktorá si počína lepšie. Pri tomto postupe sú kľúčové dve veci. Nastaviť, aby sa reklamy striedali rovnomerne a hlavne na ne potom nezabudnúť. Nevýkonné reklamy je potreba časom zmazať a nahradiť novými,  v tom sú vysoko nápomocné i kľúčové slová.

Kľúčové slová – vyberieme kľúčové slová ktoré budú spúšťať naše reklamy. Ak používateľ zadáva do vyhľadávača termín, ktorý sa zhoduje s niektorým s vašich kľúčových slov, môže sa mu vaša reklama zobraziť. Ak sa naozaj zobrazí, na to má vplyv konkrétne nastavenie vašej kampane, výška vašej ponuky za jedno kliknutie a ďalšie faktory. Preto venujte výberu kľúčových slov zvýšenú pozornosť. 

Snažte sa vyberať kľúčové slová tak, aby mali so zobrazovanou reklamou čo najviac spoločného. Užívateľ, ktorý zadá do vyhľadávača vaše kľúčové slovo, potom hneď spozná, že sa ho vaša reklama týka. Ak chcete mať dobré výsledky, rozdeľte kľúčové slová do viacerých reklamných skupín. Každá skupina bude obsahovať len niekoľko  podobných kľúčových slov a im na mieru napísanú reklamu.


Ak vyberiete malý počet kľúčových slov, môžete zbytočne prichádzať o zákazníkov, ktoré by vaša ponuka zaujímala. Naopak veľký počet kľúčových slov alebo veľa všeobecných slov vás môžu zbytočne stáť peniaze. Reklama sa zobrazuje na základe vybratých kľúčových slov, vieme ju cieliť na presné dopyty, ktoré používajú užívatelia internetu.  Som predajca telefonov  a chcem zvýšiť predaj produktu „Samsung s Galaxy 6“ vytvorím reklamu a pridám presné kľúčové slová súvisiace s produktom: „Samsung s Galaxy 6“ , „Samsung s galaxy 6 cena“, „mobil Samsung s galaxy 6“, „kúpiť mobilný telefon Samsung s galaxy 6“.

 

 

 

1.6    Najčastejšie chyby ktorým sa vyhnúť pri adwords

Najčastejšou chybou v GOOGLE ADS je zlá štruktúra účtu. 
•    Ak ideme v 1 učte robiť reklamu na televízory a telefóny tak vytvoríme 2 kampane. 1 pre TV a 2 pre telefóny. Do reklamných skupín potom v kampani televízory pridávame televízory podľa značiek alebo podľa konkrétnych modelov. Pozor nikdy nie je dobré pridať do 1 reklamnej skupiny reklamy a kľúčové slová, ktoré sa týkajú 2 produktov, znižuje to skóre kvality a relevanciu celého účtu.
•    V reklamnej skupine pridáme len jednu reklamu. Netestovanie viacerých variant reklám Vás oberá o peniaze, pretože neviete posúdiť aký výkon by mala iná reklama.
•    Nevyužívanie negatívnych kľúčových slov – pridanie negatívnych  kľúčových slov spôsobí že Vaša reklama sa nezobrazí pri niektorých vyhľadávacích dopytoch. Napríklad: ak predávate nový mobil, nechcete aby sa Vaša reklama zobrazila pri vyhľadávačoch dopytu:  Samsung galaxy 6 bazar. „bazar “ pridáte ako vylučujúce kľúčové slovo.
•    Nevyužívanie rozšírenia reklamy – rozšírenie reklamy je nadstavba reklamy. Pri hlavnej reklame dokážete zobraziť rozširujúce doplnky reklamy:  Aktuálne sú u nás dostupné rozšírenia o odkazy na podstránky, o popisy, o telefonické funkcie, o adresu  o štruktúrované úryvky. Používanie rozšírenie má viacero výhod: pri hlavnej reklame môžete zobraziť viac odkazov na ďaľšie podstránky, telefónne číslo, popisy. Pomocou rozšírení reklamy reklama viac púta pretože zaberáte väčší reklamný priestor. Využívanie rozšírení reklamy zvyšuje mieru prekliku, čím vyššia miera prekliku tým nižšia cena za kliknutie.


1.7    Ako písať úspešnú PPC reklamu? 

Úspešná PPC reklama je taká ktorá získa vysoké CTR (Click Through rate ) miera preklikiu. Ako tvoriť reklamy aby získali vysokú mieru prekliku?

  • Najdôležitejšie prvky reklamy treba spomenúť v Nadpise 1 a v Nadpise 2 pretože sú najviac viditeľné.
  • Zahrňte do reklamy promo akcie, zľavy, čísla. Čísla prirodzene pútajú pozornosť človeka, pretože ľudia majú radi predvídateľnosť ktorú z čísel vyčítajú.   
  • Pridajte do reklamy odpočítavanie (Akcia trvá ešte 2 dni), ktoré vzbudí u potencionálneho zákazníka naliehavosť pre rýchlu akciu, pretože super ponuka na kúpu nového telvízora sa onedlho skončí
  • Pridajte do reklamy kľúčové slovo, aby bola reklama relevantná k dopyty Vášho potensionálneho zákazníka. Kľúčové slovo v texte reklamy potencionálnemu zákazníkaovi dáva signál, že Vaša reklama sa týká jeho požiadavky.
  • Používajte v reklame "call to action prvky" (výzva na akciu). Keď použijete slová nakupujte, objednajte, registrujte sa a podobne užívateľovi je jasné čo treba spraviť.
  • Používajte v reklame rozšírenia o popisy, ktoré sa zobrazia pod hlavnou reklamou. Pod reklamou sa môže zobraziť až 6 popisov kde môžte uviesť ďalšie výhody: overené zákazníkmi, doprava zadarmo, garncia najnižších cien . . . 
  • Zdôraznite v reklame čím ste jedinečný: Najväčší predajce televízorov na Slovensku, najväčší výber . . . .  

 

1.8    Záverom PPC 

Od začiatku tvorby PPC až po jej úspešnú realizáciu je dôležité, aby upútala okrem nadpisu aj kľúčovými slovami. Je potrebné, aby ste mali prehľad o konkurencii, ale aj to, aby mal zákazník možnosti priamo na vstupnej web stránke, ktorá je pre neho vstupnou bránou a taktiež musí byť pre neho zaujímavá a jednoduchá na používanie.
Taktiež dôležité je pridať do reklamy výzvu na akciu: nakupujte teraz, pozri ponuku. V reklame tiež dobré pôsobia promo akcie a zľavy. Najdôležitejšie prvky reklamy treba spomenúť v Nadpise 1 a v Nadpise 2 pretože sú najviac viditeľné, avšak aj kľúčové slová, ktoré vedia posunúť PPC reklamu oproti konkurencii o dosť dopredu. 

TIP NA ZÁVER: 

Využívajte v google ads remarketing, opätovné zobrazenie reklamy návštevníkom ktorí navštívili váše webstránky. Pri týchtop návštevníkoch je vyššia pravdepodobnosť že uskutočnia nákup, pretože už poznajú Vašu značku. Títo ľudia dali svojou návštevou webu najavo záujem o konkrétne služby alebo tovary, preto remarketing prináša nadpriemernú návratnosť investícií. Funguje dobre pre takmer každú spoločnosť. Oproti klasickému remarketingu dynamický marketing ponúka dynamický remarketing  a teda pokročilejšie zacielenie. Ľuďom sa budú automaticky ukazovať reklamy s produktom, ktorý si na vašom webe v minulosti prezerali. Hodí sa primárne pre e-shopy, používať ho môžu aj hotely, cestovné kancelárie, letecké spoločnosti apod. Pre opakované využívanie a opakované fakturácie je potrebné v kampani vybrať a napísať správne všetky fakturačné údaje. Tieto údaje sa budú presne objavovať pri každej transakcii a teda i malá chybička bude predstavovať problém, ktorý sa bohužiaľ nebude dať odstrániť, či zmeniť.

 

blog comments powered by Disqus

Povedali o nás

Spokojní klienti sú naša najlepšia referencia
Analytics qualified individual
Adwords qualified individual
IMA