Google reklama – Krok za krokom k úspešnej kampani

Google reklama – Krok za krokom k úspešnej kampani

PPC reklamy sú jedným z najzaujímavejších a najefektívnejších typov reklamy, ktoré sú dnes dostupné. V porovnaní s tradičnými reklamnými formátmi poskytujú širokú škálu výhod, vďaka ktorým sú úspešne používané obrovským množstvom spoločností na celom svete. Avšak, aby fungovali naozaj efektívne, je potrebné k nim pristupovať správne. A práve s tým vám pomôže tento článok.

Budeme sa venovať PPC reklamám, s detailným pohľadom na reklamy Google (známe aj ako Google Adwords či po novom Google Ads), teda PPC reklamy zobrazované primárne vo výsledkoch vyhľadávania Google.

Konkrétne sa zameriame na tieto oblasti:
1.    Ako PPC reklamy fungujú
2.    Výhody PPC reklám
3.    Ciele PPC reklamných kampaní
4.    Prieskum trhu a konkurencie
5.    Vstupná webstránka
6.    Nastavenie Google Ads kampane
7.    Ako písať úspešné texty PPC reklám
8.    Najčastejšie chyby, ktorým by ste sa mali vyhnúť
 

1.Ako PPC reklama funguje ?

 

Čo je PPC reklama? Spôsob ako získať viac zákazníkov! Ako však jeden z najsilnejších nástrojov online marketingu funguje?

PPC je skratka anglického Pay per Click. Ide teda o reklamu, pri ktorej sa platí za jednotlivé kliknutia. Náklady na PPC reklamné kampane teda nezávisia od toho, koľkým ľuďom sa vaše reklamy zobrazia, ale od toho, koľko ľudí na ne reálne klikne a dostane sa na vaše webové stránky alebo do vášho eshopu.

Takže, stačí správne nastaviť reklamné kampane, vyčleniť rozpočet a spustiť reklamy. Tie sa budú zobrazovať ľuďom, ktorí hľadajú to, čo vy ponúkate, a spĺňajú ďalšie podmienky podľa nastavení vašich reklám. Po kliknutí na reklamu sa užívateľ dostane na váš web, a vy zaplatíte cenu za kliknutie. V skutočnosti je to komplikovanejšie, no v skratke to funguje práve takto. 
 

 

2.Výhody PPC reklamy

 

Azda najväčšou výhodou PPC reklamy je jej efektívnosť a rýchlosť. Samozrejme, nie všetky PPC reklamné kampane sú úspešné, no pokiaľ ich budete používať správnym spôsobom, môžete dosiahnuť skvelé výsledky. Vďaka čomu sú však PPC reklamy tak efektívne? Súvisí to s tým, čo sme už spomínali:
•    Vaše reklamy sú zobrazované iba ľuďom, ktorí hľadajú váš produkt alebo vaše služby. Vďaka cieleniu reklám podľa hľadaných fráz, demografických údajov, lokality a ďalších faktorov dokážete PPC reklamy nastaviť tak, aby sa zobrazovali naozaj iba vašej cieľovej skupine.
    Platíte iba za používateľov, ktorých vaša reklama zaujala a klikli na ňu. Preto majú PPC reklamy unikátnu schopnosť priviesť na váš web špecifických potenciálnych zákazníkov, pri ktorých je šanca na konverziu omnoho vyššia.

Žiadny iný typ reklamy vám neprinesie výsledky tak rýchlo, ako PPC reklamy. V rámci jedného dňa či dokonca jednej hodiny ich môžete spustiť a zároveň aj spozorovať prvé výsledky. To pri optimalizácii pre vyhľadávače či tradičných formách reklamy jednoducho možné nie je.

Tam to však nekončí. PPC reklama je detailne merateľná. Vďaka analytickým nástrojom je možné detailne sledovať, či sú kampane alebo jednotlivé reklamy úspešné vzhľadom na vaše ciele, teda to, čo vlastne chcete reklamami dosiahnuť. Z hľadiska merateľnosti výkonnosti sa PPC reklamám nevyrovná žiadny iný reklamný formát.

Pokiaľ zistíte, že reklama nefunguje tak, ako by mala, môžete prakticky okamžite zasiahnuť. Vysoká dávka flexibility PPC reklám vám umožní optimalizovať kampane a ich výkonnosť v reálnom čase a dosiahnuť tak ešte lepšie výsledky.

Okrem toho je možné veľmi presne odhadovať výšku investície do reklamy, respektíve nastaviť detailné rozpočty, podľa ktorých sa následne budú reklamy zobrazovať.

Zároveň platí, že PPC reklamy v zásade neobťažujú vašich potenciálnych zákazníkov. Nejde totiž o agresívny druh reklamy. PPC reklamy sa zobrazujú iba ľuďom, ktorí aktívne hľadajú vaše produkty alebo služby.

Výhody PPC reklám v skratke:

presné cielenie na vašich potenciálnych zákazníkov pomocou kľúčových slov, demografických údajov, regionálneho cielenia atď.
•    sami si určujete výšku rozpočtu a jeho rozdelenie
•    výsledky ihneď po spustení reklám
    flexibilita – stratégia na mieru, možnosť propagácie dočasných zliav a akcií, okamžité reakcie na zmeny
•    zvyšovanie povedomia o značke
    merateľné výsledky už od úplného začiatku
 

 

3.Ciele PPC reklamných skupín

Ako sme už spomínali, obrovskou výhodou PPC reklám je ich merateľnosť. Aby ste však vedeli, čo vlastne chcete merať, je potrebné najprv určiť ciele vašich PPC kampaní, teda čo vlastne nimi chcete dosiahnuť. Na čo by ste teda mohli Google reklamu použiť?

Najčastejšie sa PPC reklamy používajú na priamy predaj produktov alebo služieb, prípadne na iné činnosti priamo generujúce tržby. V tomto prípade je väčšinou hlavným cieľom rentabilita, teda pomer medzi vzniknutými tržbami a nákladmi na ich dosiahnutie.

Napríklad, pokiaľ za kliknutie platíte 50 centov, no jedno kliknutie vám priemerne prinesie dve eurá, tak budete dosahovať zisk a vaše PPC reklamy budete môcť považovať za výrazný úspech. Pokiaľ by ste však mali platiť za návštevníka 50 centov a získať priemerne iba napríklad 30 centov, už sa to neoplatí.

Konkrétne ciele však môžu byť aj iné. Mali by závisieť na činnosti vašej spoločnosti a tom, čo vlastne chcete dosiahnuť. Nie vždy to totiž je iba o okamžitých tržbách a ziskoch. Ciele PPC reklám môžu byť rozličné:
    priamy predaj a zvyšovanie príjmov z objednávok
    zbieranie kontaktných údajov na potenciálnych zákazníkov (leadov)
    počet zobrazení reklamy a webu pri budovaní značky
    dosiahnutie určitej ceny za konverziu (napríklad, ak by konverzia drahšia ako 30 centov už bola príliš drahá, môže byť cieľom držať ju pod touto hranicou)

Po určení cieľov PPC reklám, ktoré by takisto mali byť v súlade s cieľmi vašej spoločnosti, je dôležité aktívne pracovať na ich dosahovaní a adekvátne spravovať PPC reklamy. Pokiaľ to budete robiť správne a vaše produkty či služby sú konkurencieschopné, úspech sa dostaví.
 

3.Prieskum trhu a konkurencie 

 

Ak neviete, prečo by si vaši potenciálni zákazníci mali zo všetkých možností na trhu vybrať práve vás, pravdepodobne to nevedia ani oni. Pokiaľ to tak je, mali by ste na chvíľu zabudnúť na PPC reklamy a zamyslieť sa nad vašim podnikaním ako celkom. Pokiaľ vaše produkty alebo služby nie sú konkurencieschopné, vôbec nemá zmysel skúšať ich propagovať PPC reklamami ani akýmkoľvek iným typom reklamných kampaní. Ani najlepšie reklamy totiž nepomôžu, ak to, čo predávate, stojí za nič.

Ak sú vaše produkty alebo služby konkurencieschopné a teda majú šancu na úspech, mali by ste zistiť, ako na tom ste v porovnaní s konkurenciou. Tá by sa mala skladať minimálne z dvoch častí:

 

  • Aké sú vaše produkty alebo služby v porovnaní s konkurenciou? V čom sú lepšie a v čom horšie? Aké výhody môžete vyzdvihnúť, aby ste zaujali vašich potenciálnych zákazníkov? Táto časť netýka iba PPC reklám, ale vaše výhody môžete následne vyzdvihnúť v textoch vašich reklám.
  • Aké PPC reklamy (či iné reklamné kanály) používa vaša konkurencia? Miesto pre PPC reklamy vo výsledkoch vyhľadávania je obmedzené, takže sa oň budete musieť „pobiť“ s vašou konkurenciou. Preto je dôležité vedieť, aké reklamy používa.

 

Druhú časť z tohto zoznamu môžete aspoň čiastočne vykonať veľmi jednoducho, a to priamo cez Google. Zadajte do vyhľadávača frázy, ktoré doňho zadávajú vaši potenciálni zákazníci, a pozrite sa na reklamy, ktoré sa vám zobrazia. Zároveň by ste sa však mali zamerať aj na Facebook stránky vašej konkurencie, prípadne si vyhľadať produkty na porovnávačoch atď.

 

Zamerajte sa nie len na produkty alebo služby samotné, ale aj na všetky veci okolo, ako napríklad doprava produktov, zľavy, darčeky, odmeny, komunikácia a ďalšie faktory, ktoré by mohli ovplyvňovať nákupné rozhodnutia vašich potenciálnych zákazníkov.

 

Konkrétne postupy sa líšia v závislosti na oblasti vášho podnikania, no vždy platí, že aspoň časť tejto analýzy môžete urobiť aj sami. Avšak, ak ju chcete mať vykonanú naozaj správne, bude lepšie nechať si ju vypracovať profesionálmi.

 

4.Vstupná webstránka

Vstupná webstránka (po anglicky landing page) je časť vášho webu, na ktorú sa užívateľ dostane po kliknutí na vašu reklamu. Teoreticky to môže byť akákoľvek podstránka vášho webu, no mala by spĺňať určité parametre. Použitá vstupná stránka a jej kvalita má totiž veľmi výrazný vplyv na úspech a efektivitu Google reklamy (aj iných reklamných formátov).

 

Vždy, keď niekto klikne na jednu z vašich reklám, stojí vás to peniaze. Aby sa vám táto investícia vrátila, je potrebné, aby ste niektorých z týchto návštevníkov zmenili na vašich zákazníkov, teda aby prebehla konverzia. A práve vstupná stránka je kľúčovým faktorom ovplyvňujúcim váš konverzný pomer, teda vlastne aj celkovú úspešnosť vašich reklamných kampaní.

 

Vstupné stránky by mali byť prehľadné a jednoducho použiteľné, aby nič neodradilo vašich potenciálnych zákazníkov a neprinútilo ich predčasne opustiť váš web. Takisto by mala byť optimalizovaná aj pre mobilné zariadenia a rýchlo sa načítať.

 

To boli technické záležitosti. Taktiež je však dôležité myslieť na obsah vašich vstupných stránok. Ten by v každom prípade mal byť relevantný k textom reklám, ktoré na danú vstupnú stránku vedú. Pokiaľ vaša reklama „sľubuje“ niečo, čo užívateľ na vašom webe nenájde, nepôsobí to dobre a negatívne to pôsobí na konverzie. Okrem toho by mala vstupná stránka (ako aj váš celý web) pôsobiť dôveryhodne, aby užívateľov nič neodradilo od nákupu vašich produktov či využitia vašich služieb.

 

Keď sa vám toto všetko podarí splniť, je vysoko pravdepodobné, že vaše vstupné stránky budú prinášať výborné výsledky. Tie však závisia aj na kvalite reklám samotných, ako aj na kvalite vašich produktov a služieb. Myslite aj na tie.

 

Tam to však nekončí. Prečítajte si náš článok 10 nápadov ako vylepšiť vstupné stránky pre PPC reklamu a urobte vaše vstupné stránky ešte lepšími.

 

5.Nastavenie Google Ads kampane

V tomto článku sa čiastočne venujeme PPC reklamám vo všeobecnosti, no táto časť textu bude venovaná výhradne reklamám Google. Nižšie nájdete detailný postup tvorby Google Ads kampane, spoločne s obrázkami, ktoré vás týmto procesom prevedú.

Nastavenie účtu

Všetko začína aj prebieha na adrese ads.google.com. Tam sa budete musieť prihlásiť pomocou vášho existujúceho Google účtu, alebo si na tento účel vytvoriť nový účet.

Po vytvorení účtu si nastavte menu na Euro a zvoľte si správne časové pásmo, aby všetko fungovalo tak, ako má. Taktiež zadajte vaše fakturačné údaje a nastavte platby za reklamy (Kliknite na „Nástroje“ v hornej časti obrazovky a zvoľte „Fakturácia a platby“). Vybrať si môžete buď automatické alebo manuálne platby. Odporúčame vám zvoliť možnosť automatických platieb, pri ktorých sa vám nemôže stať, že sa vám minie kredit a reklamy prestanú fungovať. Dajte si však pozor na správne nastavenie rozpočtu, aby ste náhodou neminuli viac, ako chcete.
 

Tvorba kampane

Po prihlásení kliknite v ľavom menu na „Kampane“ (pokiaľ sa v tejto sekcii už nenachádzate) a následne na znak „+“ zvýraznený na obrázku nižšie, prípadne na „Nová kampaň“ na spodnej časti obrazovky.

 

Výber typu kampane
  

Prvým krokom nastavenia kampane je výber jej typu. Dostupných je 5 možností:
•    Vyhľadávacia – reklamy zobrazujúce sa iba vo vyhľadávači Google
•    Obsahová – reklamy zobrazujúce sa na rôznych webových stránkach
•    Nákupy – propagácia produktov prostredníctvom služby Google Nákupy (na Slovensku zatiaľ táto možnosť nie je)
•    Videoreklama – reklamy vo video formáte zobrazované primárne na YouTube
•    Propagácia aplikácie – reklamy propagujúce iOS alebo Android aplikácie

 

Výber cieľa kampane

 

Pri každej kampani si môžete vybrať cieľ, teda to, čo chcete pomocou reklám dosiahnuť. Na výber máte:
•    Predaj
•    Potenciálni zákazníci
•    Návštevnosť webu
•    Kúpna úvaha o produkte a značke
•    Povedomie o značke a dosah
•    Propagácia aplikácie

Podľa zvoleného typu kampane môžu byť dostupné iba niektoré z vyššie uvedených cieľov. Napríklad pri vyhľadávacích kampaniach máte na výber iba prvé 3 možnosti zo zoznamu vyššie. Ak chcete zvýšiť predaje vo vašom eshope, vyberte „Predaj“. Pokiaľ napríklad chcete získať nových používateľov pre vašu aplikáciu, zvoľte „Propagácia aplikácie“.

 

Následne si môžete zvoliť, ako chcete vybraný cieľ dosiahnuť. Možnosti sa opäť líšia v závislosti na vybranom type kampane a cieli. Napríklad pri vyhľadávacej kampani môžete cieľ „Predaj“ dosiahnuť tromi spôsobmi:
•    Návštevy webu
•    Telefonáty
•    Stiahnutia aplikácie

Štandardnou voľbou je sú návštevy webu, no pokiaľ napríklad chcete, aby vám potenciálni zákazníci telefonovali na číslo zobrazené priamo v reklame, môžete si vybrať aj telefonáty a zadať vaše telefónne číslo.
 

Výber oblastí a geografické cielenie

 

Ďalším krokom je výber geografickej oblasti, v ktorej sa užívateľom budú vaše reklamy zobrazovať. V tejto časti môžete vybrať napríklad „Slovensko“, pokiaľ chcete osloviť celú krajinu, no môžete sa zamerať aj na konkrétnejšie lokality zadaním mesta, regiónu či poštového smerovacieho čísla.

Veľmi zaujímavou možnosťou sú tzv. okruhy (Oblasti – Rozšírené vyhľadávanie – Okruh), pomocou ktorých sa môžu vaše reklamy zobrazovať užívateľom do určitej vzdialenosti od vami zvoleného miesta. V tejto časti sa môžete s reklamami naozaj pohrať a vybrať iba detaile špecifikované oblasti, no pri väčšine kampaní až takáto úroveň detailu nebude potrebná.
 


Výber jazyka

Výber jazyka je veľmi jednoduchý. Vaša reklama sa bude zobrazovať iba užívateľom, ktorí majú ako svoj jazyk nastavenú jednu z vami vybraných možností. Pri slovenských kampaniach je základom slovenčina, no odporúčame vám vybrať aj jazyky ako angličtina, čeština, maďarčina či poľština, keďže vaše produkty alebo služby môžu hľadať aj ľudia s týmito nastavenými jazykmi.

 

Nastavenie rozpočtu kampane

 

V ďalšom kroku si zvoľte rozpočet kampane, teda sumu, ktorú chcete minúť za deň behu vašej kampane. V tejto časti síce zadávate denný rozpočet, no Google reklamy vyhodnocujú rozpočet na mesačnej báze. To znamená, že niektoré dni miniete viac, iné menej, no priemer za mesiac vždy bude nižší alebo rovný ako váš denný rozpočet vynásobený priemerným počtom dní v mesiaci.


Nastavenie ceny za kliknutie 

 

Nastavením cien vyberáte spôsob kalkulácie ceny za jednotlivé kliknutia na vaše Google Ads reklamy. Pokiaľ spúšťate vašu prvú kampaň, odporúčame vám vybrať manuálnu cenu za kliknutie, pri ktorej je všetko vo vašich rukách. Automatická stratégia ponúkania cien je vhodná až pre fungujúce kampane s dostupnými štatistikami o kliknutiach a cenách, pri ktorých je správne nastavené sledovanie konverzií.
 


 


Rozšírenia o odkazy na podstránky, popisy, telefonické funkcie

Pomocou tejto funkcionality môžete obohatiť vaše reklamy, no nie je to vyslovene potrebné. Pokiaľ si nie ste istí, môžete tento krok preskočiť a vrátiť sa k nemu neskôr.

 

 

Vytvorenie reklamných skupín

Ďalším krokom je vytvorenie reklamných skupín, do ktorých už je možné pridávať napríklad konkrétne produkty (pri propagácii eshopov). Pri každej reklamnej skupine zadáte kľúčové slová, na ktoré by sa mali reklamy v danej skupine zobrazovať.

Odporúčame vám vytvoriť väčšie množstvo reklamných skupín s menším počtom kľúčových slov v každej z nich. Takto docielite najvyššiu efektivitu, keďže vaše reklamy budú napísané na mieru konkrétnym kľúčový slovám, vďaka čomu budú relevantnejšie a je vyššia šanca, že zaujmú vašich potenciálnych zákazníkov.

Napríklad, ak predávate mobilné telefóny, môžete vytvoriť reklamnú skupinu „Samsung Galaxy S9“ a zaradiť do nej kľúčové slová ako „samsung galaxy s9“, „samsung galaxy s9 cena“, „mobil samsung galaxy s9“ atď. Takto sa dané reklamy zobrazia iba ľuďom, ktorí hľadajú tento konkrétny model telefónu, takže je vyššia šanca, že u vás nakúpia. Keby ste do rovnakej skupiny zaradili aj iné telefóny, znížila by sa relevantnosť vašich reklám, kvôli čomu by pravdepodobne nefungovali až tak dobre.

 


Vytvorenie reklam

 

Keď máte vytvorené reklamné skupiny a priradené kľúčové slová, je potrebné napísať reklamné texty, teda to, čo sa bude reálne vo vašich reklamách zobrazovať. 

Pre každú reklamnú skupinu vám odporúčame napísať väčší počet reklám (aspoň 2 či 3). Vďaka tomu budete môcť jednotlivé reklamy testovať a zistiť, ktoré fungujú lepšie a ktoré horšie. Následne môžete menej výkonné reklamy pozastaviť a nechať bežať iba tie lepšie, prípadne vytvoriť nové alternatívy a začať testovať tie.
 

 

Kľúčové slová – vyberieme kľúčové slová ktoré budú spúšťať naše reklamy. Ak používateľ zadáva do vyhľadávača termín, ktorý sa zhoduje s niektorým s vašich kľúčových slov, môže sa mu vaša reklama zobraziť. Ak sa naozaj zobrazí, na to má vplyv konkrétne nastavenie vašej kampane, výška vašej ponuky za jedno kliknutie a ďalšie faktory. Preto venujte výberu kľúčových slov zvýšenú pozornosť. 

Snažte sa vyberať kľúčové slová tak, aby mali so zobrazovanou reklamou čo najviac spoločného. Užívateľ, ktorý zadá do vyhľadávača vaše kľúčové slovo, potom hneď spozná, že sa ho vaša reklama týka. Ak chcete mať dobré výsledky, rozdeľte kľúčové slová do viacerých reklamných skupín. Každá skupina bude obsahovať len niekoľko  podobných kľúčových slov a im na mieru napísanú reklamu.


Ak vyberiete malý počet kľúčových slov, môžete zbytočne prichádzať o zákazníkov, ktoré by vaša ponuka zaujímala. Naopak veľký počet kľúčových slov alebo veľa všeobecných slov vás môžu zbytočne stáť peniaze. Reklama sa zobrazuje na základe vybratých kľúčových slov, vieme ju cieliť na presné dopyty, ktoré používajú užívatelia internetu.  Som predajca telefonov  a chcem zvýšiť predaj produktu „Samsung s Galaxy 6“ vytvorím reklamu a pridám presné kľúčové slová súvisiace s produktom: „Samsung s Galaxy 6“ , „Samsung s galaxy 6 cena“, „mobil Samsung s galaxy 6“, „kúpiť mobilný telefon Samsung s galaxy 6“.

 

6.Ako písať úspešné texty PPC reklám

 

Pri písaní textov vašich PPC reklám je potrebné myslieť na to, že ide o reklamné texty, teda o texty, ktoré by mali predávať. Preto je v nich dobré používať predajné techniky, vďaka ktorým reklamy zaujmú vašich potenciálnych zákazníkov natoľko, aby na ne klikli a následne u vás nakúpili alebo využili vaše služby.

 

Myslite na to, že úplne najdôležitejší je nadpis reklamy. Ten si totiž prečíta najviac ľudí. Popis, ktorý je dlhší a napísaný menším písmom, si už všetci neprečítajú. Preto by nadpisy vašich reklám mali byť schopné fungovať a zaujať aj bez popisu.

 

Každá reklama by mala obsahovať nejakú výzvu k akcii. Jednoducho povedzte potenciálnym zákazníkom, čo chcete, aby urobili. Výzvy k akcii sa, samozrejme, líšia v závislosti na type vášho podnikania, no často obsahujú slová ako „nakupujte“, „objednajte“, „registrujte sa“, „zavolajte“ atď. Jednoducho by mali obsahovať nejakú akciu, ktorú môže váš potenciálny zákazník urobiť, ak má záujem o vaše produkty alebo služby.

 

To sú azda najdôležitejšie tipy, no nižšie nájdete zopár ďalších:

  • Zahrňte do textov akcie, zľavy a konkrétne čísla. Tieto prvky prirodzene pútajú pozornosť človeka. Využite ich vo svoj prospech.
  • Pridajte do reklamy odpočítavanie či časové obmedzenie. Tieto prvky vytvárajú naliehavosť pre rýchlu akciu, ktorá ma potenciál pozitívne pôsobiť na konverzný pomer vašich reklám. Tento prvok však používajte iba ak je obmedzenie založené na realite, inak by mohlo v očiach návštevníkov znižovať vašu dôveryhodnosť.
  • Pridajte do textu reklamy kľúčové slovo, aby bola táto reklama relevantná k vyhľadávanej fráze vašich potenciálnych zákazníkov.
  • Zdôraznite, v čom ste jedineční. Ak je niečo, čo viete vašim zákazníkom poskytnúť iba vy, dajte im o tom vedieť. Zdôraznenie vašej konkurenčnej výhody zvyšuje šancu, že vaša reklama zaujme, vďaka čomu získate viac návštevníkov a potenciálnych zákazníkov.
  • Rozšírte vaše reklamy o popisy, ktoré sa zobrazujú pod hlavnou reklamou. V týchto popisoch môžete heslovitou formou zdôrazniť ďalšie výhody, ktorými môžete zaujať.

 

Texty vašich reklám a texty na vašom webe fungujú ako vaši predajcovia v online svete. Využite ich naplno vo svoj prospech.

 

 

7.Najčastejšie chyby ktorým by ste sa mali vyhnúť

Pri vytváraní a prevádzke vašich Google Ads reklám sa môžete dopustiť obrovského množstva chýb, ktoré budú znižovať ich výkonnosť a úspešnosť. Nižšie nájdete zopár najčastejších chýb, ktorým by ste sa za každú cenu mali vyhnúť:

  1. Zlá štruktúra účtu – Pokiaľ predávate napr. televízory a telefóny, vytvorte dve kampane. Následne v každej kampani vytvárajte reklamné skupiny podľa značiek a konkrétnych modelov. Nikdy nedávajte do jednej reklamnej skupiny viacero produktov. To by totiž znižovalo relevantnosť reklám a teda aj ich úspešnosť.
  2. Iba jedna reklama v reklamnej skupine – Testovanie reklamných textov a výber najlepšej možnosti je dôležitou súčasťou prevádzky Google Ads. Neuspokojte sa iba s jedným textom pre každú reklamu a otestujte viac možností. Dosiahnete tak lepšie výsledky.
  3. Nevyužívanie negatívnych kľúčových slov – Vďaka negatívnym kľúčovým slovám sa vaše reklamy nebudú zobrazovať pri niektorých vyhľadávacích dopytoch. Napríklad, ak predávate nové telefóny, nebudete chcieť, aby sa vaše reklamy zobrazovali na vyhľadávacie dopyty obsahujúce slovo „bazár“. Pridajte ho medzi negatívne kľúčové slová a zabránite tak plateniu za návštevníkov, ktorí hľadajú niečo, čo vy neponúkate.
  4. Nevyužívanie rozšírení reklamy – Rozšírenia reklám vám umožňujú pridať do reklamných textov ďalšie výhody, ktoré vám môžu pomôcť zaujať potenciálnych zákazníkov. Takto môžete pridať napr. odkazy na rôzne podstránky, popisy, telefonické funkcie, adresu atď., vďaka čomu je reklama pútavejšia a zaberá väčší reklamný priestor. Rozšírenia reklamy zvyšujú mieru prekliku, čo vám v konečnom dôsledku môže pomôcť znížiť cenu za kliknutie.

 

Samozrejme, chýb môžete urobiť omnoho viac. Prečítajte si náš článok o chybách pri prevádzkovaní PPC reklám, ktorý je síce viac zameraný na agentúry a pokročilejších používateľov, no určite sa z neho môžete poučiť aj vy.

Záver

 

Keď budete dodržiavať všetky rady, tipy a triky spomenuté v tomto článku, bude vaša šanca na prevádzkovanie úspešných PPC reklám omnoho vyššia, ako keby ste na to išli bez akýchkoľvek vedomostí.

Samozrejme, bolo by nesprávne očakávať, že hneď prvá spustená kampaň bude špičková a bude dosahovať vynikajúce výsledky, no postupným zlepšovaním sa vám to môže čoskoro podariť. Pokiaľ si na to netrúfate sami, veľmi radi vám s Google reklamami pomôžeme. Stačí nám napísať alebo zavolať.

Pokiaľ sa rozhodnete zveriť vaše PPC reklamy do rúk skúsenej agentúre, môžete očakávať lepšie výsledky, ktoré sa dostavia rýchlejšie. Za túto službu musíte síce zaplatiť, no pri väčšine kampaní sa vám táto investícia veľmi rýchlo vráti, hlavne ak venujete výberu agentúry dostatočnú pozornosť. Nech už sa rozhodnete akokoľvek, držíme vám palce a veríme, že vo svete PPC reklám uspejete.
 

blog comments powered by Disqus

Povedali o nás

Spokojní klienti sú naša najlepšia referencia
Analytics qualified individual
Adwords qualified individual
IMA