Prípadová štúdia: Prechod na nový eshop nemusí byť bolestivý

Prípadová štúdia: Prechod na nový eshop nemusí byť bolestivý

Prechod na nové technické riešenie je pre mnohých majiteľov a správcov internetových obchodov veľmi nepríjemnou predstavou. Často sa boja nepriazne zákazníkov, straty pozícií vo vyhľadávačov a celkovému prepadu výkonnosti eshopu. Avšak, ak sa zmena urobí dobre a nové riešenie je kvalitné, môžu byť výsledky prechodu už od začiatku pozitívne.

Pripadá vám to nereálne? Prečítajte si túto prípadovú štúdiu a zistite, ako sa nám to podarilo, aké boli konkrétne dopady prechodu na nové riešenie a ako sa z toho celého môžete poučiť aj vy.

Aké výsledky zmeny priniesli?

Pozitívne výsledky sme zaznamenávali prakticky ihneď po vykonaní navrhnutých a pripravených zmien:

  • Počet používateľov sa zvýšil o 80,28% a počet nových používateľov sa zvýšil o 29,03%. Na web chodilo po zmenách viac nových aj vracajúcich sa návštevníkov, čo je možné vnímať naozaj iba pozitívne.
  • Miera okamžitých odchodov sa znížila o 89,53%. Návštevníci neodchádzali po prezretí prvej stránky. Namiesto toho si pozerali viac stránok produktov.

  • Priemerné trvanie relácie sa znížilo o 32,42%. Ľudia na webe trávili priemerne menej času, čo je jedným z ukazovateľov toho, že sa vedia rýchlejšie zorientovať a nájsť to, čo hľadajú.
  • Odozva servera pri indexovaní stránky sa znížila pod 600 ms.

  • Zmenšila sa odozva aj veľkosť stránky pri načítaní. Z pôvodných hodnôt 3,73 sekundy a 2,2 MB sa eshop po zmenách dostal na 1,15 sekundy a 864,2 kB. Meranie bolo vykonané dňa 24.7.2018 pomocou nástroja tools.pingdom.com z lokality Štokholm vo Švédsku.

 

  • Zlepšilo sa indexovanie stránok. Pred zmenou bolo z 22520 odosielaných stránok indexovaných iba 17480, zatiaľ čo po zmene je z 22990 odosielaných stránok indexovaných až 22707 – takmer 99%. Vďaka tomu sa viac stránok môže zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania, keďže nezaindexované stránky sa do nich jednoducho nedostanú.

  • Relácie s vyhľadávaním klesli o 98,12%. Výrazne sme zlepšili použiteľnosť internetového obchodu, vďaka čomu návštevníci rýchlo našli to, čo hľadali, a nemuseli na to použiť funkciu vyhľadávania.

Ako naša spolupráca prebiehala?

Aby bolo jasné, ako sme sa spoločne s klientom dostali k vyššie uvedeným výsledkom, rozhodli sme sa do tejto prípadovej štúdie zahrnúť aj konkrétne kroky a celkový postup priebehu našej spolupráce.

  1. Prvotná analýza požiadaviek. S klientom sme sa porozprávali o očakávaniach, ktoré od stránky má. Prebrali sme najviac časovo náročné aktivity pri správe stránky, ako aj systémy, s ktorými je prepojená. Klient nám povedal, ako by si v ideálnom prípade predstavoval prácu so svojim internetovým obchodom, aby sme vedeli, ktoré charakteristiky sú pre neho najdôležitejšie. Pripravili sme návrhy riešení popísaných problémov s cieľom zjednodušiť a zrýchliť prácu spojenú so správou a prevádzkou eshopu.
  2. Prehľad konkurencie. Zamerali sme sa na konkurenčné eshopy a spísali sme ich silné stránky.
  3. Analýza kľúčových slov.

  1. Tvorba modelového zákazníka. Vytvorili sme popis osoby, pre ktorú tento eshop tvoríme.
  2. Sprehľadnenie stránky. Vytvorili sme návrh, ktorý zahŕňal rozloženie jednotlivých prvkov stránky s cieľom jej sprehľadnenia a zjednodušenia jej používania.

  1. Tvorba grafického návrhu. Po pripomienkovaní a následnom schválení rozloženia prvkov sme vytvorili grafický návrh podoby internetového obchodu.
  2. Vytvorenie testovacej stránky. Vytvorili sme testovaciu verziu eshopu, do ktorej sme naimportovali pôvodné údaje, aby sme overili jej funkčnosť.
  3. Presmerovanie starých URL adries. Staré adresy sme presmerovali na tie nové, aby sa návštevníci jednoducho dostali na novú verziu eshopu.
  4. Testovanie, úpravy a nasadenie. Všetko sme dôkladne otestovali, upravili sme rozloženie kategórií a produktov a aktualizovali sme všetky dôležité údaje. Následne bola nová verzia nasadená do plnohodnotnej prevádzky.
  5. A/B testovanie. Posledným krokom je A/B testovanie, ktoré ešte stále prebieha. Testujeme rôzne varianty dôležitých prvkov na zlepšenie konverzného pomeru a výkonnosti celého riešenia.

 

Ako sme zlepšili prehľadnosť eshopu?

Prehľadnosť je jednou z najdôležitejších charakteristík internetových obchodov. Cieľom mnohých s nami navrhnutých a implementovaných zmien bolo sprehľadnenie celého systému, aby boli návštevníci schopní rýchlo nájsť to, čo hľadajú, a kúpiť si to.

Nižšie nájdete niektoré zo zmien, ktoré nám pomohli tento cieľ naplniť:

  • Pri produktoch s rôznymi variantmi sú jednotlivé možnosti dostupné ihneď pri výrobku.
  • Ak zákazník kupuje produkt, ku ktorému bude pravdepodobne potrebovať nejaké ďalšie súčiastky (napríklad na montáž), sú mu aj tie zobrazené priamo pri nakupovanom produkte.
  • Pri zobrazení kategórie sú priamo zobrazené aj jednotlivé podkategórie, ktoré umožňujú zákazníkom dostať sa okamžite tam, kam potrebujú.
  • Nový interaktívny filter zobrazuje nájdené výrobky ihneď po zmene parametrov, čo výrazne urýchľuje a zjednodušuje vyhľadávanie produktov.
  • Jednoduchý a rýchly košík výrazne zjednodušuje nákupný proces pre zákazníkov.

Vďaka týmto a ďalším zmenám sme vytvorili rýchly, funkčný a jednoducho použiteľný internetový obchod, ktorý slúži jednak nášmu klientovi, no hlavne jeho zákazníkom, pre ktorých sme pripravili rýchly a príjemný nákupný proces.

Pokiaľ by ste aj vy chceli vylepšiť váš web či eshop, neváhajte nás kontaktovať. Radi sa bližšie pozrieme na vaše súčasné riešenie a navrhneme vám úpravy, ktoré zlepšia vyše výsledky a zvýšia spokojnosť vašich zákazníkov.

blog comments powered by Disqus

Povedali o nás

Spokojní klienti sú naša najlepšia referencia
Analytics qualified individual
Adwords qualified individual
IMA