Čo je skóre kvality v adwords?

Čo je skóre kvality v adwords?

Je pre vás dôležité, koľko vás bude stáť klik na vašu google reklamu, alebo ktorú pozíciu získa? Číslo, ktoré to veľmi ovplyvňuje, sa volá skóre kvality. Je v rozmedzí od 1 do 10 a google ho prideľuje kľúčovým slovám. Tým zobrazuje jeho odhad o kvalite reklamy. Platí - čím vyššie skóre kvality, tým lepšie. Google sa pomocou skóre kvality snaží zaistiť, aby sa zobrazovali reklamy, ktoré zobrazujú to, čo hľadáte.

 

Ako to vlastne funguje ? Adwords reklama má číslo, ktoré sa volá Ad Rank a určuje poradie reklamy. Ad Rank sa počíta na základe cenovej ponuky, skóre kvality, očakávaného účinku rozšírení a iných formátov reklám. Z toho sa vypočíta cena za klik nasledovne: Google adwords aukcia  

Skóre kvality sa skladá z:

  • očakávanej miery prekliknutia,
  • relevancie reklám,
  • skúseností so vstupnou stránkou.

Očakávaná miera prekliknutia

Je odhad, ako budú používatelia klikať na reklamu, ak zadajú presne také kľúčové slovo. Vy aj google chcete, aby užívatelia klikli na vašu reklamu. A tým môžete získať návštevníkov, ktorí vám tvoria zisk.

Relevancia reklám

Ak zadáte do vyhľadávania "krmivo pre rybičky", nechcete, aby sa vám zobrazili reklamy na opravu kosačiek. To nechce ani google, lebo by potom prestali ľudia využívať jeho služby. Relevancia reklám vám zobrazuje, aké sú vhodné texty pre zadané kľúčové slová. Čím je reklama viac zameraná na kľúčové slovo, tým je relevancia väčšia.

Skúsenosti so vstupnou stránkou

Ak vyhľadávate "opravu automobilov" a po kliknutí na reklamu sa dostanete na stránku svadobného salóna, nebudete spokojní. Skúsenosť so vstupnou stránkou odhaduje relevantnosť a užitočnosť stránky, na ktorú vaša reklama smeruje ľudí, ktorí na ňu kliknú.

Dopad jednotlivých častí na skóre kvality

Každá z týchto častí má pridelenú vlastnú hodnotu, ktorá vplýva na skóre kvality. Ich rozdelenie je podľa analýz spoločnosti AdAlysis nasledovné: Váha skóre kvality

Vzorec: 1 + očakávaná miera prekliknutia + relevancia reklám + skúsenosti so vstupnou stránkou = skóre kvality

Na ukážku si predstavme reklamu, ktorá má hodnotenie:

  • Skúsenosti so vstupnou stránkou: Priemerné — 1.75
  • Relevancia reklám: Nadpriemerné — 2
  • Očakávaná miera prekliknutia: Priemerné — 1.75

Potom skóre kvality bude nasledovné: 1 + 1,75 + 2 + 1,75 = 6.5, a google zobrazí 7. Ak by ste zlepšili skúsenosti so vstupnou stránkou na nadpriemerné, získali by ste skóre kvality 8. To by vám zabezpečilo priemernú zľavu za klik 12,5 %.

Kde nájdete skóre kvality v adwords účte?

Skóre kvality je zobrazené pri kľúčových slovách, preto ho zobrazíte nasledovne. V adwords účte vyberte v hornom menu záložku 1 - Kľúčové slová -> 2 - Stĺpce -> 3 -  Upraviť stĺpce...-> 4 - Atributy -> 5 - Pridať  Zobrazenie skóre kvality

Výpis skóre kvality

Následne sa vám bude zobrazovať skóre kvality vo výpise kľúčových slov.

Ako vylepšiť skóre kvality?

Postup, ako vylepšiť skóre kvality, sa dozviete v článku: Prečo je skóre kvality také dôležité a ako môže ušetriť až 400% z ceny za klik?

blog comments powered by Disqus

Povedali o nás

Spokojní klienti sú naša najlepšia referencia
Analytics qualified individual
Adwords qualified individual
IMA