Prečo je skóre kvality také dôležité? Ako môže ušetriť až 400% z ceny za klik?

Prečo je skóre kvality také dôležité? Ako môže ušetriť až 400% z ceny za klik?

Radšej zaplatíte za klik 50 centov alebo 3€? Ak radšej platíte za lepšiu kvalitu menej, ukážeme vám, ako  môžete zaplatiť až o 400% menej za klik než vaša konkurencia. Odkryjeme vám časť postupov, ktoré využívame v našom systéme správy google reklamy.

Ak sa spýtate, či je dôležité skóre kvality, odpovede sa budú líšiť. To, v čom sa zhodne každý skúsený správca reklamy je, že najdôležitejšie číslo predstavuje cena za konverziu. Čo je konverzia a ako ju nastaviť sa dozviete v článku Ako merať konverzie. Faktom je, že keď bude cena za klik nižšia, aj výsledná cena konverzie bude nižšia. Preto je skóre kvality, ktoré priamo mení cenu za klik, významné.

Aký význam má skóre kvality na cenu za klik ?

V skratke? Veľký! V roku 2009 publikoval Craig Danuloff výsledky jeho zistení o tom, aký má vplyv skóre kvality na cenu za klik. V rámci nich môžete jasne vidieť prepojenie ceny a skóre kvality:

quality-score-google Zdroj: www.acquisio.com

 

Ako je vidieť na obrázku, slová so skóre 10 mali zľavu až 30% z ceny, oproti slovám so skóre kvality 7. Stále to je ale dobré v porovnaní s tými, ktorí mali skóre kvality 1. Tí platili až o 600% viac v porovnaní so skóre kvality 7. Tieto výsledky sa po čase zmenili a v roku 2013 zverejnil Larry Kim výsledky jeho nových testov. Potešili asi viacerých babrákov, ktorí mali skóre kvality 1, ale 10 stále vedela výrazne ušetriť.

google-quality-score Zdroj: www.wordstream.com

 

Teraz budú asi viacerí lenivci hundrať, že to aj tak nemá vplyv na cenu za konverziu. Nepoteším vás! Dokázali, že to dopad má. :)

Cena za klik VS cena za konverziu

Cena za klik a cena za konverziu je veľmi úzko prepojená. Preukázala to analýza nad tisíckami kampaní s mesačnými nákladmi okolo 100 miliónov $. Previazanosť je pekne vidieť na tabuľke nižšie:

Dopad kvality skore na cenu za konverziu Zdroj: www.wordstream.com

 

Ako zvýšit skóre kvality?

Keďže je už jasné, že skóre kvality je veľmi významné, ukážeme vám, ako ho vylepšiť. Základné možnosti na zvýšenie kvality sú nasledovné:

  • Použite rozšírenia reklám.
  • Optimalizujte stránky, na ktoré reklama smeruje.
  • Správne organizujte účty.
  • Testujte texty reklamy a pridávajte výzvu k akcii.

 

blog comments powered by Disqus

Povedali o nás

Spokojní klienti sú naša najlepšia referencia
Analytics qualified individual
Adwords qualified individual
IMA