Tipy a triky pre Google Tag Manager
Pri tvorbe webov a marketingových stratégií sa vám určite zídu nasledujúce tipy, ktoré vám uľahčia život a skvalitnia získané údaje v rámci Google analytics.
Máme pre vás šesť užitočných rád a tipov, ako vylepšiť váš Google Tag Manager:
- používajte priečinky
- používajte premenné
- vylepšite zber dát
- robte si tabuľku regulárnych výrazov
- zaznamenávajte Java Script errors
- rozšírte sledovanie užívateľov
Prečo? Tu je krátke vysvetlenie.
1. Priečinky
Pri rozsiahlom Google Tag Manager účte sa človek začne strácať v premenných, triggers a všetkom ostatnom, preto je vhodné si jednotlivé značky usporiadať do priečinkov, čím zabezpečíte prehľadnosť a jednoduchú úpravu. A prečo je to výhodné?
Napríklad - my vo Wisdom Technologies máme priečinok ID variables, kde máme všetky ID premenné.
Po importe prednastavených kontajnerov vieme, že máme meniť iba hodnoty v danom priečinku, aby sme zabezpečili správne fungovanie meracích kódov.
2. Používajte premenné
Používanie premenných v rámci Tag Managera vám ušetrí veľa času pri hľadaní chýb a presúvaní kontajnerov.
Ak sa rovnako ako my snažíte šetriť čas a neopakovať zbytočne veľa vecí, premenné sú na začiatok pre vás ako stvorené.
Pri nastavovaní google analytics, adwords, ... . používate premenné na viacerých miestach a pri importe predpripraveného kontajnera vám stačí iba zmeniť premennú a účet máte nastavený. Nemusíte prechádzať všetky miesta a kontrolovať, či ste niečo nezabudli.
Viac o premenných a ich význame sa dozviete v článku: https://www.simoahava.com/analytics/variable-guide-google-tag-manager/
3. Zber dát
Ak by ste si chceli pozrieť užívateľa, ktorý bol na vašej stránke, a zistiť, čo si pozeral a v akom poradí, to vám Google analytics neumožní. Ak chcete mať lepší prehľad o užívateľoch, nastavte si rozšírené sledovanie.
Postup na nastavenie nájdete v článku: https://www.simoahava.com/analytics/improve-data-collection-with-four-custom-dimensions/
4. Tabuľka
Ak programujete weby a máte jednu ostrú verziu u klienta a jednu testovaciu na vašom serveri, pomôžte si lookup tabuľkou. Ušetrí vám čas a zabezpečí, že vaše dáta nebudú obsahovať údaje z testovacieho servera. Dosiahnete to tak, že budete posielať iný analytics id kód pre testovací server a iný pre ostrý server.
Toto je však iba jedna výhoda použitia lookup tabuľky. O ďalších sa dozviete v článku: https://pizzaseo.com/sk/blog/lookup-tabulky/
5. JS errors
Chyby v JS sa veľmi ťažko hľadajú, najmä ak k nim dochádza iba na niektorých zariadeniach alebo len na určitých stránkach.
Tag manager umožňuje veľmi jednoducho zaznamenávať chyby, ktoré nastali a posielať ich do Google Analytics. V kombinácií s User ID viete jednoducho zistiť, čo si užívateľ pozeral, aký mal prehľiadač a mnoho ďalších dôležiťých informácií na odhaľovanie chýb.
Tieto chyby si následne viete zoradiť do skupín a pozrieť si skupiny zariadení a užívateľov, u ktorých k nim dochádza.
Ak by ste mali nasadený aj HotJar a zaznamenávali aj HotJar User ID, dostanete sa aj k videu so zobrazením chyby.
Ako nastavit zaznamenávanie chýb v Tag Manager sa dozviete v článku: https://www.kevinleary.net/javascript-error-tracking-google-tag-manager/
6. Zaznamenávajte HotJar User ID
Video záznam z návštevy užívateľa dokáže pomôcť, no niekedy nie je dostatočný. Ak nastane chyba na stránke, HotJar vám poskytne málo informácií o užívateľovi.
Vtedy prichádza na rad Google analytics, ktorý vám ich doplní. Na to, aby ste vedeli spojiť Hotjar záznam s Google analytics, potrebujete zaznamenávat HotJar ID do vlastnej dimenzie v Google analytics.
V priloženom článku sa dozviete, ako to urobiť: https://www.savio.no/google-analytics/hotjar-user-id-tracking-google-analytics-v2
Záver
Spomenuté tipy a triky šetria čas a zabezpečia lepší servis pre klientov. Ak by ste mali záujem o nastavenie merania na vašom webe, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám pomôžeme.
blog comments powered by DisqusPovedali o nás

Rady, které jsem dostal hrozně moc posouvají mojí fun page dopředu. Jednoduché změny zvýší dosah článků na Facebooku o více jak 30%.

Spolupráca so spoločnosťou Wisdom Technologies mala pre mňa a náš tím Slovenskej realitnej akadémie veľký prínos. Konštruktívnym, odborným a trpezlivým prístupom sme sa vypracovali na popredné miesta v prirodzenom vyhľadávaní v Google.

Je nám cťou spolupracovať s Michalom. Je to človek nápaditý, využívajúci nové formy, spoľahlivý a jediné, čoho sa môžeme obávať ak ho odporučíme, že už nebude mať toľko času venovať sa nám osobne.


